December 24, 2016
Hejsan! Jag har nyligen börjat med att spela in musik hemma hos mig, dock så har min laptop krånglat och inte fungerat bra ihop med diverse inspelningsprogram jag testat. Jag undrar om ni har några bra tips för en dator som bör fungera bra för musikproduktion. Budgeten ligger på ca 5000 kr, och jag kommer använda mig av Cubase. Kommer bara spela in hemma så stationär dator fungerar lika bra som laptop.
Om nån av er skulle ha något bra tips så tveka inte till att hojta till! Tack så mycket
June 11, 2009
Vad är det som inte lirar ihop med den gamla laptopen? Kan det vara Win10 som spökar med de program du använder eller är det hårdvaran?
Går det inte att uppgradera hårdvaran på den nyvarande laptopen för att komma undan lite billigare? 🙂
Har själv aldrig testat Cubase så jag har noll koll hur krävande det är. Men för 5000:- kan du komma en rätt så lång bit så länge du inte behöver något grafikkort av det tyngre segmentet.
Ett annat alternativ är att leta begagnat.
December 24, 2016
Christer "Apexi" Norrman said
Vad är det som inte lirar ihop med den gamla laptopen? Kan det vara Win10 som spökar med de program du använder eller är det hårdvaran?Går det inte att uppgradera hårdvaran på den nyvarande laptopen för att komma undan lite billigare? 🙂
Har själv aldrig testat Cubase så jag har noll koll hur krävande det är. Men för 5000:- kan du komma en rätt så lång bit så länge du inte behöver något grafikkort av det tyngre segmentet.
Ett annat alternativ är att leta begagnat.
Jag använder Win7 så borde inte vara det som är problemet. Programmen krashar fyra av fem gånger när jag försöker öppna dem, och ibland blir det knas med ljudspåren jag spelat in så att det inte går att spela upp dem. Datorn är dessutom generellt sätt ganska seg och jag skulle helt enkelt behöva en ny, och bättre dator.
1 Guest(s)