March 7, 2009
OfflineTjenare gott folk på NH 🙂
Det är ju så att det uppstått ett problem när jag byggde ihop min dator från komplett. Jag följde guiden på hemsidan men problemet kom när jag startade datorn. Jag såg att allt (Jag tror i alla fall allt) startade men det kom ingen bild på min skärm. Vet inte om jag missat en sladd eller något?
Vet ni vad felet kan vara? exakt vad skulle vara uppskattat då jag aldrig byggt en dator förr.
March 7, 2009
OfflineHehe 🙂
Okej nu ska jag förklara:
Jag köpte denhär varan; http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=323200
Jag kollade precis till grafikkortet, men där var inget där som man kunde koppla någonstans. allting låter ju rätt när man startar datorn men ändå kommer det inget på skärmen!
Där är en del kablar osm inte är kopplade men har inte hittat nått lämpligt ställe att sätta de på så har låtit dom vara.
November 4, 2001
OfflineDubbelkolla så du inte glömt den extra 12V kabeln till moderkortet, altså en stor kabel 24-pins och en liten 4-pins (uppe till vänster om cpu-socketen).
Koppla in högtalaren (som brukar sitta i chassit) till moderkortet (om det inte sitter en på moderkortet). Är något fel brukat man höra pip som översätts till felkoder i manualen.
March 7, 2009
Offlineuppdatering:
Tack för era svar, väldigt uppskattat! Jag höll på och ändra lite med datorn och startade den och stängde av och lite sånt, fortfarande ingen förändring med skärmen. Men när jag sen bytte tillbaka till min gamla dator (som jag sitter på nu) är skärmen helt gul! Jag förstår inte vad som hänt men det gör ont i ögonen. Allting har alltså nu blivit gult och jag vet inte vad jag ska göra.
Svar till..
Supernova: Båda de kablarna sitter i som de ska.
Jag hörde faktiskt ett pip men det står inget om det i manualen =(
Delph1: Jag drog ur och satte in minnen och grafikkort för att vara helt säker men de satt fast.
och ja, jag tror jag anslutit cpu-sladden till moderkortet rätt.
Xuestor:
Det är främst en massa stora sladdar med 4 hål i så att säga, men sen är där 2 st små med där det står TKG på och på sidan står det TUV.
Trigger 5: Har bara 1 ingång tyvärr.
EDIT: Märkte att färgerna berodde på något med sladden, för jag drog lite och lite sånt och då blev skärmen normal igen. Fortfarande inga framsteg med nya datorn dock.
September 23, 2006
OfflineHej, har samma problem med samma datorpaket. Testat med att köra 2 olika grafikkort (varav ett det interna i mobot), 3 olika minnen. Försökte idag slita ut prollen och upptäckte att den följde med när jag tog bort kylflänsen.
Köpt ny kylpasta på webbhallen och ska nu försöka göra om det.
Gått igenom alla punkter på denna listan förutom 5:an - den kollar jag på nu - http://www.overclock.net/faqs/.....-also.html
Återkommer med resultat.
Martin
September 23, 2006
OfflineNy ide: Moderkortet stödjer processor 7750+ från bios-version 0323.
Denna version släpptes 2008/12/11.
Vad är oddsen att moderkortet har den biosversionen?
Finns det något sätt att kolla upp bios-version om man inte får någon signal på skärmen?
Finns det något sätt att uppgradera bios-version då inte processorn fungerar?
Tackar på förhand!
Martin
September 23, 2006
OfflinePratade med komplett för 10 min sedan. De bad mig lämna in mobo/cpu för att uppdatera bios.
Har kollat med asus när mitt moderkort blev tillverkat, och fick till svar 2008/12/18 - alltså 1 vecka efter det att biosversionen lanserades (som skulle innebära stöd för AMD X2 7750+ som låg med i paketet).
Så det är en möjlig orsak.
Så om du inte har någon möjlighet att installera en annan AM2+ processor som du kan uppdatera bios med, så är det nog bara för dig att göra samma sak.
Känns surt att få vänta en vecka till bara...
April 3, 2009
OfflineHallå!
Jag har köpt samma dator till min bror som behövde en ny. Tänkte vara snäll och bygga ihop den men har ett litet problem.
Allt funkar som det ska men när jag ska installera ett operativsystem kommer den inte längre än "windows is loading files". Då slutar dvdn läsa och den står helt stilla.
Väldigt irriterande. Jag personligen tror att det är att datorn har problem med Sata hårddisken och att man måste ställa in det i bios. vilket jag igår har gjort enligt mig iallafall. Fortfarande samma problem.
Testat med Windows xp samt windows 7. Båda fastnar i "windows is loading files" fasen och står så i säkerligen en timma eller mer. Testat att låta den ligga. Hjälp behövs och jag uppskattar alla tankar som finns.
1 Guest(s)

Log In