August 11, 2005
Regel: ju mer du betalar desto bättre kvali´te i de flesta fall.
Vad beträffar budgetvarianter/billigare laptops är alla lika kassa/bra. De innehåller alla samma delar, är bara chassit som skiljer sig och konfiguationer.
Vidare så har alla märken kassa budgetversioner och måndagsex.
April 3, 2008
Tack för att ni tar er tid... verkligen.
Kikat lite på Dell som verkar leverera mervärde. Ser jag i syne?
IBM/Lenovo har ju hört mycket bra om förrut, typ alla unixgurus verkar digga dessa och de har ju koll.
Har ni några allmäna rekar när man ska ut och jaga laptop?
m v h
November 22, 2001
Snorch wrote: Att generellt säga att Apple har bättre datorer än de andra tycker då jag inte är sant, hårdvaran är mer eller mindre samma skit som andra datorer, byggkvalitén är inte heller något speciellt. Annars ser väl listan ganska vettig ut.
Apple har bättre design, smartare lösningar (t ex magnetladdaren och bättre operativsystem.
Rent kvalitetsmässigt ligger de säkert jämt med hp/dell men man får räkna allt 🙂
Det är ju lite smaksak naturligtvis, både dell o hp har ju betydligt mer att välja på i hårdvaruväg.
March 14, 2001
Json_81 wrote: Apple har bättre design, smartare lösningar (t ex magnetladdaren och bättre operativsystem.
Rent kvalitetsmässigt ligger de säkert jämt med hp/dell men man får räkna allt 🙂Det är ju lite smaksak naturligtvis, både dell o hp har ju betydligt mer att välja på i hårdvaruväg.
Bättre design och smartare lösningar är väl väldigt relativt. Jag tycker till exempel inte att deras design och lösningar är något speciellt, inget som gör att jag väljer Apple före något annat iaf. Men som sagt, smaksak och inget som bör påverka en lista som denna, men jag förstår vad du menar 😉
February 12, 2003
Asus laptops är på väg i rätt riktning, kan säga att min M6Ne inte är direkt fantastisk, har pajat typ fyra gånger på tre år, men det har varit garanti (Hem-PC) på den och har lösts utan några större bekymmer.
Inte hört några problem på sistone med Asus laptops, men lär väl göra det om jag får jobb på deras support...
August 11, 2005
Vill faktiskt slå ett slag för Acer. Enbart haft tre laptops och alla har varit Acer.
Den första var lite sisådär, men de två sista har varit riktigt bra. Den nyaste var till och med den billigaste datorn man kunde hitta p åprisjakt, men trots det håller den riktigt bra kvalité vad beträffar allt.
Acer har skärpt till sig o jag hör allt mindre från folk med nya acerdatorer som klagar.
2 Guest(s)