July 18, 2003
csm101 wrote: Vill faktiskt slå ett slag för Acer. Enbart haft tre laptops och alla har varit Acer.
Den första var lite sisådär, men de två sista har varit riktigt bra. Den nyaste var till och med den billigaste datorn man kunde hitta p åprisjakt, men trots det håller den riktigt bra kvalité vad beträffar allt.
Acer har skärpt till sig o jag hör allt mindre från folk med nya acerdatorer som klagar.
säljer mkt acer, och kvaliten är fortfarande risig, även på de senaste, även om dom är lite bättre nu, kan även tillägga att deras rma är sämst, massa bärbara man skickar in vägrar dom laga för att det är "anvädnarens behandling som pajjat den", i många fall där det inte ens är det, andra tillverkare är mindre kinkiga på det sättet
August 11, 2005
-d-himself- wrote: säljer mkt acer, och kvaliten är fortfarande risig, även på de senaste, även om dom är lite bättre nu, kan även tillägga att deras rma är sämst, massa bärbara man skickar in vägrar dom laga för att det är "anvädnarens behandling som pajjat den", i många fall där det inte ens är det, andra tillverkare är mindre kinkiga på det sättet
Kundservicen som jag varit i kontakt med har varit sisådär men datorerna i sig har fått sig en rejäl lyft. Men som jag även skrev tidigar, köper man billiga datorer får man inte förvänta sig något makalöst.
March 5, 2002
Lägger ett plus på Dell. Visserligen gick min hårddisk sönder 3 månader efter köpet men jag fick en ny utan krångel. (Inspiron 1520)
Bra kvalite på touchpaden (bästa jag använt, jämfört med HP i samma/bättre klass som har glossy yta på paden och de är ju helt värdelösa), bra ljud (kan spela högt utan dist), min laptop kom med ett riktigt trådlöst nätverkskort också (Intel 4965) och inget låtsaskort a la Broadcom. Extremt lätt att komma åt kortplatser, minnesplatser och hdd osv. Skärmen är glossy och drar åt sig damm lätt men inget jag tänker på när jag sitter vid datorn. 1440x900 på 15.4", helt okej. Inga problem med snabba fps:er. Ingen bluetooth men firewire finns. Möjlighet för 6GB RAM (inofficiellt, 2+4).
Nackdelen är att när locket är stängt, så är det typ 1.5mm glapp, låsningsmekanismen skulle alltså behöva justeras.
August 22, 2001
Har 3 HP bärbara, inköpta 2004, 2007 & 2009. De två senaste används för spelande dagligen. Enda problem jag haft är ett diskras på maskinen inköpt 2007. De var bland de dyraste modellerna HP hade vid inköp, men det känns som man har igen det i längden.
Edit: Kom på att jag visst hade ett diskras på nyligen på maskinen från 2009 med :S Men såg det knappt som ett problem då jag kunde slänga i en SSD. 🙂
March 10, 2003
Sedan tråden publicering tycker jag marknaden ändrats. Acer tycker jag rykt upp sig rejält. Deras Timeline serie är helt okej. Så vad som är sämsta märket idag vet jag inte. Men tycker HP/Compaq gått ner sig i skiten mer. Deras utbud känns gammalt på något sätt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 4, 2011
Ctrl;1265702 wrote: Men tycker HP/Compaq gått ner sig i skiten mer.
De fick stryk pga en större mängd dv-lappisar som levererades med defekta geforce-kretsar (nvidias fel).
Värt att nämna: ASUS och Toshiba är 2 av de ytterst få tillverkarna som erbjuder 2-års garanti på sina bärbara, mot 1 år för de flesta.
April 9, 2012
Jag vet inte hurvida min uppfattning om Bärbara datorer stämmer men jag kan sammanfatta det jag upplevt.
Acer är inget vidare märke, min moster har en äldre Acer och den överhettas konstant vid lite tyngre arbete tex titta på dvd film vilket gör att datorn helt enkelt saktar ner för att inte processorn ska ta skada.
Fujitsu siemens. En kompis hade en amilo från 2007 tror jag och dens grafikkort överhettades hela tiden började få artefakter på skärm även vid filmtittande så nu klarar den bara av att surfa trotts att det är en dubbelkärnig och bra dator.
en annan vän har en Apple och trotts att den körts hårt med alla möjliga spel så lever den och fungerar som den ska förutom att fläkten maxar när man spelar spel
När det kommer till Asus har en vän bara en Notebook och den fungerar som den ska, förutom att den är trög eftersom det är en av dom första notebook modellerna då en nedklockad celeron processor användes på 900 mhz
April 9, 2012
jag fann en intressant länk
1 Guest(s)