Rangordning av bärbara märken map kvalitet | Sida 2 | HTPC | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rangordning av bärbara märken map kvalitet
This topic is locked
-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
Member Since:
juli 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1192470
maj 16, 2008 - 7:38 f m
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Vill faktiskt slå ett slag för Acer. Enbart haft tre laptops och alla har varit Acer.

Den första var lite sisådär, men de två sista har varit riktigt bra. Den nyaste var till och med den billigaste datorn man kunde hitta p åprisjakt, men trots det håller den riktigt bra kvalité vad beträffar allt.

Acer har skärpt till sig o jag hör allt mindre från folk med nya acerdatorer som klagar.

säljer mkt acer, och kvaliten är fortfarande risig, även på de senaste, även om dom är lite bättre nu, kan även tillägga att deras rma är sämst, massa bärbara man skickar in vägrar dom laga för att det är ”anvädnarens behandling som pajjat den”, i många fall där det inte ens är det, andra tillverkare är mindre kinkiga på det sättet

Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 12, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1192561
maj 16, 2008 - 10:26 e m
sp_Permalink sp_Print

-d-himself- wrote: säljer mkt acer, och kvaliten är fortfarande risig, även på de senaste, även om dom är lite bättre nu, kan även tillägga att deras rma är sämst, massa bärbara man skickar in vägrar dom laga för att det är ”anvädnarens behandling som pajjat den”, i många fall där det inte ens är det, andra tillverkare är mindre kinkiga på det sättet

Kundservicen som jag varit i kontakt med har varit sisådär men datorerna i sig har fått sig en rejäl lyft. Men som jag även skrev tidigar, köper man billiga datorer får man inte förvänta sig något makalöst.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1192578
maj 17, 2008 - 9:07 f m
sp_Permalink sp_Print

Det känns som det står mycket nyttigt i denna tråden så jag klistrar den

* klister *

Avatar
fackamato
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
mars 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1227033
maj 28, 2009 - 11:00 f m
sp_Permalink sp_Print

Lägger ett plus på Dell. Visserligen gick min hårddisk sönder 3 månader efter köpet men jag fick en ny utan krångel. (Inspiron 1520)

Bra kvalite på touchpaden (bästa jag använt, jämfört med HP i samma/bättre klass som har glossy yta på paden och de är ju helt värdelösa), bra ljud (kan spela högt utan dist), min laptop kom med ett riktigt trådlöst nätverkskort också (Intel 4965) och inget låtsaskort a la Broadcom. Extremt lätt att komma åt kortplatser, minnesplatser och hdd osv. Skärmen är glossy och drar åt sig damm lätt men inget jag tänker på när jag sitter vid datorn. 1440×900 på 15.4″, helt okej. Inga problem med snabba fps:er. Ingen bluetooth men firewire finns. Möjlighet för 6GB RAM (inofficiellt, 2+4).

Nackdelen är att när locket är stängt, så är det typ 1.5mm glapp, låsningsmekanismen skulle alltså behöva justeras.

Binaryian
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
Member Since:
augusti 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1265588
maj 24, 2011 - 5:45 f m
sp_Permalink sp_Print

Har 3 HP bärbara, inköpta 2004, 2007 & 2009. De två senaste används för spelande dagligen. Enda problem jag haft är ett diskras på maskinen inköpt 2007. De var bland de dyraste modellerna HP hade vid inköp, men det känns som man har igen det i längden.

Edit: Kom på att jag visst hade ett diskras på nyligen på maskinen från 2009 med :S Men såg det knappt som ett problem då jag kunde slänga i en SSD. 🙂

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1265595
maj 24, 2011 - 7:37 f m
sp_Permalink sp_Print

Sedan tråden publicering tycker jag marknaden ändrats. Acer tycker jag rykt upp sig rejält. Deras Timeline serie är helt okej. Så vad som är sämsta märket idag vet jag inte. Men tycker HP/Compaq gått ner sig i skiten mer. Deras utbud känns gammalt på något sätt.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1265597
maj 24, 2011 - 8:41 f m
sp_Permalink sp_Print

har en 3år gammal hp dv7 som är väldigt stabil. enda negativ är nog utblåset på fläkten(fixat på nya).

PsynoKhi0
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
juni 4, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1266464
juni 16, 2011 - 9:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1265702 wrote: Men tycker HP/Compaq gått ner sig i skiten mer.

De fick stryk pga en större mängd dv-lappisar som levererades med defekta geforce-kretsar (nvidias fel).

Värt att nämna: ASUS och Toshiba är 2 av de ytterst få tillverkarna som erbjuder 2-års garanti på sina bärbara, mot 1 år för de flesta.

Avatar
Marko Zegnal
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
Member Since:
april 9, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1278359
april 13, 2012 - 9:30 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte hurvida min uppfattning om Bärbara datorer stämmer men jag kan sammanfatta det jag upplevt.

Acer är inget vidare märke, min moster har en äldre Acer och den överhettas konstant vid lite tyngre arbete tex titta på dvd film vilket gör att datorn helt enkelt saktar ner för att inte processorn ska ta skada.

Fujitsu siemens. En kompis hade en amilo från 2007 tror jag och dens grafikkort överhettades hela tiden började få artefakter på skärm även vid filmtittande så nu klarar den bara av att surfa trotts att det är en dubbelkärnig och bra dator.

en annan vän har en Apple och trotts att den körts hårt med alla möjliga spel så lever den och fungerar som den ska förutom att fläkten maxar när man spelar spel

När det kommer till Asus har en vän bara en Notebook och den fungerar som den ska, förutom att den är trög eftersom det är en av dom första notebook modellerna då en nedklockad celeron processor användes på 900 mhz

Avatar
Marko Zegnal
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
Member Since:
april 9, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1279167
maj 3, 2012 - 8:43 e m
sp_Permalink sp_Print
Flyfisherman
Östersund
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
februari 15, 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
1292593
januari 1, 2014 - 12:32 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej,
Jag undrar om tråden är relevant för NH:s forum och speglar seriösa uttalanden eller bara rena tyckanden?
Varför är denna tråd ”klistrad”?

Bara undrar, Mvh

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
334 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL