November 8, 2009
Hej
Vad tycker ni?
MSI P55-GD80 1156 DDR3 - Kanske lite overkill
Intel Core i7 - 860
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
2st - Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5 - Vet ej om Betwin stöder crossfire men hursomhelst behöver jag två.
WD VelociRaptor 300GB/SATA II - Ev en mindre SSD.
WD Caviar 1,5TB
LG GGC-H20L CD/DVD/HD/BR
CORSAIR TX 750 kW
2st - ASUS VK222H Black 22"
Chassi och kylning har jag lite funderingar över, hade tänkt på någon enklare vattenkylning men behöver läsa lite mer om detta. Detta för att få ner ljudnivån inte för överklockning!
Tacksam för synpunkter!
March 10, 2003
Hade inte för mig mjukvarulösningar som delade på en dator gick att köra spel eller så med.
Har för mig de var som de flesta andra remoteprogram som t.ex. Citrix, at de bara klarar en begränsad del videos på sin höjd.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 8, 2009
Jag har letat förgäves efter någon som har använt BeTwin på mer krävande sätt men utan resultat. Tror att det skall gå att spela 2 olika spel samtidigt bara allt annat hänger med. På hemsidans FAQ står det följande:
Can I play interactive games on both stations?
Yes, but it depends on the type of games to be played.
Vilket inte säger mycket.
När det gäller crossfire kan man stänga av och sätta på denna funktion enkelt via mjukvara? Om nu inte crossfire och BeTwin är "kompisar" så skulle jag ju vilja ha användning för båda grafikkorten vid något tillfälle!
Hittar inte heller något om crossfire på deras hemsida.
Större del av tiden kommer "host datorn" vara mest för surf osv.
Jag har bytt ut Velociraptor disken till Intel X25-M G2 80GB - kosta samma pengar och 80GB får räcka för C:
MVH
1 Guest(s)