October 14, 2010
Hej! Använder en HP på 15.6 tum i dagsläget men har insett att jag hellre hade haft något mer portabelt speciellt sen vi skaffade trådlöst bredband. Så har börjat kolla runt på olika alternativ. Max 4000 kronor är det som gäller och vill ha en skärm mellan 11.6-14 tum. Jag kommer antagligen dualboota och köra Windows 7 och Linux. Kommer mest användas till surf och när man chattar med någon.
AMD E-450/350: Dessa ser väldigt intressanta ut och man kan få ur ganska lång batteritid ur dom.
AMD C-60: Har av någon anledning fastnat för denna ser bra ut med ännu längre batteritid än ovanstående. Dessutom har den Turbo på CPU delen så den kan nå 1.333 GHZ.
Intel Atom 2700 och andra i denna serien: Har försökt hitta tester på denna men har inte hittat så mycket men av det jag har sett ser den ut att bli en rejäl konkurrent till AMD Bobcat arkitekturen.
Tegra 3: Ja jag kollar på surfplattor också. 🙂 Där har ju inte dykt upp någon surfplatta med Tegra 3 än för under 4000 kronor så antar att det kan bli svårt att få tag på en sådan?
Tegra 2: Finns prisvärda surfplattor med Tegra 2 på marknaden nu kan den duga till ens behov? Även utan ett tangentbord?
Här är kandidaterna som jag tittar på. 🙂 Vad hade ni tagit och vad rekommenderar ni? Snackade med Jacob igår och vi kom väl fram till att AMD E serie kan vara ett bra alternativ. Men jag är som sagt inte helt säker än.
Tack på förhand!
1 Guest(s)