September 5, 2001
Hej,
Ska snart flytta till en ny lägenhet där jag tyvärr blir av med möjlighet att ha kvar min kära server pga platsbrist. Så nu behöver jag lite hjälp då jag har kikat runt lite men inte riktigt hittat vad jag söker. De krav jag har är/det den ska användas till:
Filserver
FTP server
Itunes homesharing server
Torrent klient
DC klient
Därtill får den gärna ha minst 3 eller 4 platser för 3½" HDD, vara strömsnål och inte allt för dyr i inköp.
Har kikat lite på Netgears nasar som verkar bygga på ATOM platformen, men känner att den kanske är lite väl låst ifall jag vill köra ex iTunes delning med filmer eller en DC klient. Formatet och priset verkar annars helt ok
Någon som har några ideer som kan hjälpa mig i mitt letande? 🙂
March 10, 2003
Varför inte bygga en egen i en Fractal Array eller liknande låda. Då kan du välja prestanda och funktioner själv. Sedan hur strömsnål är du ute efter att ha den? Man kan faktiskt få ner en i3 i strömförbrukning väldigt mycket. Samt att man sällan kör 100% belastning på en CPU idag. Vilket gör att den oftast går i strömsparläge.
Hårddiskar fungerar Green eller likandne utmärkt, dock har priserna på diskar hoppat upp flera hundra procent det senaste pga översvämningar i thailand.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 5, 2001
lät inte fel. Är ute efter att få den så strömsnål som möjligt. Hur går man tillväga för att få en i3 strömsnålare, gissar att det har med underklockning att göra men vad gör störst skillnad? volt sänkning (med nödvändig FSB sänkning) eller räcker det att sänka FSB:n till en "lagom" nivå?
1 Guest(s)