July 30, 2010
Du slipper ju besväret att sälja moderkortet igen som du inte ens hunnit testa. Kör på AMD för dom behöver allt stöd dom kan få och skit i att Intel användare försöker locka över AMD användare till deras sida, det skulle ju bara straffa sig senare om alla priser skulle bli öka och jag tror att utvecklingstakten på hårdvara skulle stanna av en del.
March 22, 2012
Swedish Berserk;1277917 wrote: Jag försökte bygga ihop ett likvärdigt Intel system. Nu har jag redan köpt ett moderkort. Så byggde en Intel dator med ett moderkort. Max budget är 4000 kronor.
[Image Can Not Be Found]
Sprack ganska rejält. Blir AMD som sagt.
AMD Trinity kommer vad jag vet med upp till 4 kärnor. Så då håller jag mig hellre till Bulldozer och AM3+ och satsar på en uppgradering till Vishera.
trevligt system och väldigt prisvärd om du frågar mig. Jag skulle försöka se om ett billigare moderkorts skulle hittas. Även processorn behöver inte vara en K-serie processor.MSI H61I-E35 B3. Processorn skulle du kunna köpa från Blocket eller tradera.
Detta är bara tips så att priset ska hamna i önskad värde.
July 30, 2010
Valentin N;1278581 wrote: No hard feelings men Intel är bättre när det kommer performance/watt, använder mindre ström kostar mindre än för, när det kommer till mainstram till high-end klassen; från tester som jag har sett använder i7-2600K mindre än max TDP värde, 70W skulle jag tro. Om AMD Bulldozer hade två FP, om lvl 1 cache inte skrev till lvl 2 skulle och om lvl 1 cache hade mer än 16KB. Dom borde ha fortsatt med att uppgrader deras K10 architecture eller gett k10 new features eller varför inte basera nästa architecture från K10. Det som också stör mig är att dem säger att Bulldozer är octa core, vilket är halvsanning, beroende på hur en "core" beskrivs.
En av anledningarna varför jag skulle kunna välja en AMD product är för deras drivruntiner och priset.
Allt beror på man vill ha och vad man vill betala.
Nu är det här offtopic, men hade inte du AMD förut. Jag tycker jag känner igen ditt namn från skitforumet AMDForum. Jag och Swedish Berserk är inte där längre av ofrivillig orsak
October 14, 2010
Valentin N;1278581 wrote: trevligt system och väldigt prisvärd om du frågar mig. Jag skulle försöka se om ett billigare moderkorts skulle hittas. Även processorn behöver inte vara en K-serie processor.MSI H61I-E35 B3. Processorn skulle du kunna köpa från Blocket eller tradera.
Detta är bara tips så för att priset ska hamna i önskad värde.
Läser du ett par inlägg upp så ser du att jag köpt AMD baserat system. Helt enkelt för att det är mer prisvärt samt så slipper jag investera i produkter från ett företag som sysslat/sysslar med kriminella metoder i detta fallet Intel.
2 Guest(s)