June 28, 2015
Tjena! Tänkte kolla med er här på sidan som har mer kunskap än mig på det här området.
För typ 7-8 år sen så köpte jag min nuvarande dator, som DÅ var riktigt bra!
Idag är det knappt att den klarar bf3 på lägsta grafik (allt lägst, ändå lagg). När då BF4 släpptes så ville jag ju såklart lira det, så jag uppdaterade grafik kortet och slängde i mer RAM. Hjälpte inte.
Troligtvis är det la processorn som är för slö, men jag har den bästa jag kan ha på mitt moderkort.
Så då kommer vi till min fråga, kan jag köpa ett uppgraderingspaket med nytt moderkort, RAM och processor och behålla mitt grafikkort? Eller måste jag köpa nytt grafikkort med?
Specs på min dator i nuvarande form:
MSI P35 Neo moderkort
8 gig RAM
Radeon HD7770 grafikkort
Intel Core 2 Duo E8500 @3,16GHz
550W Nätaggregat
Har jag missat något i specsen så ber jag om ursäkt. Men jag tror det är det viktigaste som jag har skrivit där.
Uppskattar feedback.
/Exiedexie
June 28, 2015
August 17, 2001
Ok, men jag skulle verkligen inte rekommendera att köpa nytt nu. Om du är bekant med överklockning så kan du köpa en begagnad quad-core Processor och klocka den en smula. Till den kan du sedan köpa ett begagnat Radeon 7970 eller Geforce 680 som borde gå att få under tusenlappen. Det borde du kunna klara dig på till efter sommaren.
August 17, 2001
GTX 680: GIGABYTE GeForce GTX 680 2GB
Q9300: Intel Core 2 Quad 2,50 GHz Q9300 Processor på Tradera.com - Övriga
Q9400: Intel Core 2 Quad Q9400 - 6M Cache, 2.66 GHz, 1333 MHz FSB - S-775 -
Om du inte har något emot lite moddning:
Xeon E5450: SLBBM (Intel Xeon E5450) på Tradera.com - Övriga processorer Intel,
August 21, 2012
Jag skulle rekommendera att uppgradera om du vill klara de nyare spelen med bra fps. Vilken budget har du? Just nu finns ju massa beggade intel i5 och i7 samt grafikkort för någon tusenlapp. Du kommer känna stor skillnad i prestanda. Visst kan han köpa skylake men enligt läckta siffror så kommer en skylake i5 kosta 3000 kr samt en i7 4000, vilket är jävligt mycket med tanke på hur bra nuvarande i5 och i7 presterar.
1 Guest(s)