August 20, 2013
Hallå!
Jag tänkte kolla om man kan få lite tips/hjälp med ett bra uppgraderingspaket till datorn, jag har plockat ihop ett paket som jag tycker ser ok ut och jag tänkte kolla med er om det funkar. Mina planer för detta paket är att spela battlefield 3 på 60+ fps streama league of legends och kanske några andra spel kanske testa på att streama battlefield 3.
Jag har just nu:
CPU: 2 quad CPU Q6600 @2.4 GHz
RAM: 6GB 800MHz
Moderkort: Asus PK5 PRO
Grafikkort: GeForce GTX 650Ti OC
Nätaggregat: Corsair TX 650w V2 80+ Bronze
Chassi: Thermaltake Soprano DX
Detta är vad jag har tänkt att köpa, är det bra eller är det riktigt dåligt ?
Kundvagn - 2013-08-20 - Inet.se
PS: Jag har en budget på 2500-2700:-
March 10, 2003
Borde fungera bra, det enda som kan tänkas bromsa sen är nog ditt grafikkort. När du får råd nästa gång så köp lite mer minne. 4gb är lite tunt idag om man skall spela.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 2, 2012
Jag är lite skeptisk för jag får intrycket när jag läser hårdvarunyheter att AMDs framtida plattform är FM2+ för hela processorserien och det skulle, om det inträffar, innebära att uppgraderingsvägen är stängd.
Det är den å andra sidan med Intel vanligtvis också för när det är dags att köpa ny processor så har de för det mesta redan bytt plattform.
För att få ut mesta möjliga av en FX-8320 vill du nog ha någon form av tredjeparts CPU-kylare så inte du behöver ha datorn i rummet bredvid. Ingenting du behöver köpa direkt, men definitivt något du vill köpa så snart du kan.
August 20, 2013
Ctrl;1290775 wrote: Borde fungera bra, det enda som kan tänkas bromsa sen är nog ditt grafikkort. När du får råd nästa gång så köp lite mer minne. 4gb är lite tunt idag om man skall spela.
Jag har uppdaterat kundvagnen, jag råkade skicka fel länk men det som är bytt är ram minnen till Corsair 8GB VENGEANCE LP
https://www.inet.se/kundvagn/v.....2013-08-20
xemacs;1290781 wrote: Jag är lite skeptisk för jag får intrycket när jag läser hårdvarunyheter att AMDs framtida plattform är FM2+ för hela processorserien och det skulle, om det inträffar, innebära att uppgraderingsvägen är stängd.
Det är den å andra sidan med Intel vanligtvis också för när det är dags att köpa ny processor så har de för det mesta redan bytt plattform.
För att få ut mesta möjliga av en FX-8320 vill du nog ha någon form av tredjeparts CPU-kylare så inte du behöver ha datorn i rummet bredvid. Ingenting du behöver köpa direkt, men definitivt något du vill köpa så snart du kan.
Jag är inte en datahacker så jag kommer nog inte sitta att uppgradera vissa delar iframtiden, köper jag nytt så köper jag nog en hel ny dator. Jag är inte så inne i att OC processorn eller grafikkortet, jag vill bara ha en fungerande dator till battlefield 3 och stream. Spelar ingen roll vad det är för märke om det är intel eller AMD, vill bara att mitt grafikkort ska passa.
2 Guest(s)