Uppgraderinspaket|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppgraderinspaket
Acenq
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 20, 2013 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Hallå!
Jag tänkte kolla om man kan få lite tips/hjälp med ett bra uppgraderingspaket till datorn, jag har plockat ihop ett paket som jag tycker ser ok ut och jag tänkte kolla med er om det funkar. Mina planer för detta paket är att spela battlefield 3 på 60+ fps streama league of legends och kanske några andra spel kanske testa på att streama battlefield 3.

Jag har just nu:
CPU: 2 quad CPU Q6600 @2.4 GHz
RAM: 6GB 800MHz
Moderkort: Asus PK5 PRO
Grafikkort: GeForce GTX 650Ti OC
Nätaggregat: Corsair TX 650w V2 80+ Bronze
Chassi: Thermaltake Soprano DX

Detta är vad jag har tänkt att köpa, är det bra eller är det riktigt dåligt ?
Kundvagn - 2013-08-20 - Inet.se
PS: Jag har en budget på 2500-2700:-

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1290597
August 20, 2013 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde fungera bra, det enda som kan tänkas bromsa sen är nog ditt grafikkort. När du får råd nästa gång så köp lite mer minne. 4gb är lite tunt idag om man skall spela.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Fredrik_16
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
1290603
August 20, 2013 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är lite skeptisk för jag får intrycket när jag läser hårdvarunyheter att AMDs framtida plattform är FM2+ för hela processorserien och det skulle, om det inträffar, innebära att uppgraderingsvägen är stängd.

Det är den å andra sidan med Intel vanligtvis också för när det är dags att köpa ny processor så har de för det mesta redan bytt plattform.

För att få ut mesta möjliga av en FX-8320 vill du nog ha någon form av tredjeparts CPU-kylare så inte du behöver ha datorn i rummet bredvid. Ingenting du behöver köpa direkt, men definitivt något du vill köpa så snart du kan.

Acenq
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
1290605
August 20, 2013 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1290775 wrote: Borde fungera bra, det enda som kan tänkas bromsa sen är nog ditt grafikkort. När du får råd nästa gång så köp lite mer minne. 4gb är lite tunt idag om man skall spela.

Jag har uppdaterat kundvagnen, jag råkade skicka fel länk men det som är bytt är ram minnen till Corsair 8GB VENGEANCE LP
https://www.inet.se/kundvagn/v.....2013-08-20

xemacs;1290781 wrote: Jag är lite skeptisk för jag får intrycket när jag läser hårdvarunyheter att AMDs framtida plattform är FM2+ för hela processorserien och det skulle, om det inträffar, innebära att uppgraderingsvägen är stängd.

Det är den å andra sidan med Intel vanligtvis också för när det är dags att köpa ny processor så har de för det mesta redan bytt plattform.

För att få ut mesta möjliga av en FX-8320 vill du nog ha någon form av tredjeparts CPU-kylare så inte du behöver ha datorn i rummet bredvid. Ingenting du behöver köpa direkt, men definitivt något du vill köpa så snart du kan.

Jag är inte en datahacker så jag kommer nog inte sitta att uppgradera vissa delar iframtiden, köper jag nytt så köper jag nog en hel ny dator. Jag är inte så inne i att OC processorn eller grafikkortet, jag vill bara ha en fungerande dator till battlefield 3 och stream. Spelar ingen roll vad det är för märke om det är intel eller AMD, vill bara att mitt grafikkort ska passa.

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
1290607
August 21, 2013 - 4:07 am
sp_Permalink sp_Print

Ser väl bra ut. Du kan ju också köpa ett till 650Ti och kära SLI i framtiden.

Vill du spara några slantar kan du köpa en FX-4100, det är nästan ingen skillnad mellan den och 8120 i spel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 573
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL