Härlig och härlig vet jag rakt inte, men jag har en Asus X56VA som jag är tämligen nöjd med om man frånser att den levereras med Vista då.
Maxupplösningen är 1440x900 (15.4 WS) i vilket jag kör.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2003
Offlinevarit inne och kikat lite på prisjakt.se och Asus X56TA verkar vara denna som håller för mina krav .. tror ni den klarar av 1080p och spela upp det på t.ex en full-hd lcd?
Amd eller Intel ?
March 5, 2002
OfflineBark wrote: varit inne och kikat lite på prisjakt.se och Asus X56TA verkar vara denna som håller för mina krav .. tror ni den klarar av 1080p och spela upp det på t.ex en full-hd lcd?
Amd eller Intel ?
Den verkar rätt prisvärd faktiskt. Skall nog inte vara några problem att spela upp 1080p-material. Är det från blu-ray eller från filer på hårddisken du tänkt spela upp?
March 14, 2001
OfflineGrafikkortet ska ha stöd för DXVA med exempelvis MPC-HC, grafikkortet sköter med andra ord alla avkodning av HD om filmen kodats enligt standarderna.
Nvidias kort är en aning bättre där då dessa klarar H.264 level 5.1 (med MPC-HC) istället för 4.1 som standarden säger. Vissa tror att det ger bättre kvalité med 5.1 och kodar med det istället, det gör att alla kort inte klarar av att avkoda filmen och processorn får istället göra jobbet.
1 Guest(s)

Log In