vilken bärbar?|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
vilken bärbar?
moha
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 17, 2012 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Jag tänker köpa en dator. Vill gärna ha en lite framtidsäker bärbar. Jag vill egentligen inte lägga över 7000kr men jag har hittat några som jag e lite sugen pp men inte vet vilket e bättre och om priset är bra.
Blocket.se

Blocket.se

Blocket.se

Den sista är betydligt billigare. Vilken dator rekomenderar ni och vilken tycker ni har ett bra spel
Tacksam för svar

moha
Medlem
1284206
October 17, 2012 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen?

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1284208
October 17, 2012 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det beror helt på vad du ska använda din dator till.
Vad är det primärt du vill göra med den?

moha
Medlem
1284209
October 17, 2012 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Mest till surf och film men även lite spelande. Det verkar som att spel datorer är mer säkrare ett par år frammåt. Men vilken rycker du att prisvärd. Hur är toshiban med gtx670 kortet i pris?

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1284218
October 18, 2012 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det där med spel är alltid ett gissel. För ska man spela spel så gör man oftast det på en starkare maskin som har stor skärm, stort tangetbord och en ordentlig mus. Dvs inte en bärbar.
Sen finns det ju gamer laptops som klarar av att driva många av dagens spel, men då blir de stora och inte alls speciellt roliga att ha med sig någonstans. Enklare spel går i princip att köra på vilken laptop som helst. Nästa del är att den ska vara framtidsäker. Ja det är ju också ett gissel eftersom framtidsäker är så olika från person till person. Köper du en ultrabook idag så kommer du kunna surfa precis lika bra med den om 5 år, som du kan idag. Dagens processorer är så pass kraftfulla att de kommer att "räcka" i lång tid framöver för vanliga kontorsprogram och videouppspelning och liknande. Det som kommer bli lidande är batteriet som kommer att bli dåligt efter ett år, och helt oanvändbart efter 3-5år. Så är det med alla batterier och det är också därför jag skulle avråda från att köpa en laptop begangnat, om du inte kan tänka dig att köpa ett nytt batteri.

Min rekoemendation:
Ska du spela BF3 (tunga spel), skaffa en stationär. Den "bärbara" blir inte särskilt bärbar om du måste ha en maskin med den kraften.
Ska du spela Diablo 3 (semi tunga spel), Kolla vår roundup på laptops och titta på några av de modeller som finns där. AMD har flera APUer med hyglga grafikkretsar som ändå får plats i hyfsat små datorer.
Ska du spela TransportTycoon eller Angry Birds: Skaffa en Ultrabook. Kolla på Asus, Samsung eller Toshibas modeller. Återigen, kolla våra recentioner här på NH.

Och viktigast av allt, oavsett vad du väljer för laptop: Se till att den är har SSD!!!

moha
Medlem
1284251
October 18, 2012 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ssd kan man lägga i efterhand. Är det stor skyllnad på 1080p och 1600x900 skärmen som finns i toshiban? Spellaptopen ser coolare ut med lampor o design tycker jag. Stationär känns gammaldags, jag kommer vilja flytta på datorn o de kan man inte med stationär

kaiyara
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1289993
July 8, 2013 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Photoshop använder väl Cuda? Isf är det trevligt med ett kraftigare kort än det inbyggda i CPUn. Gällande moderkort så skulle jag inte snåla utan ta det med z77 kretsar.
Gällande plats i ådan så vet jag inte hur mycket plats du söker. Men jag har ett mATX och har inga som helst problem med att få in saker i den. Större låda är dock trevligt om man skall trycka in en större vattenkylningslösning.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 571
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL