September 2, 2013
Vill ha en laptop för internet, musik, titta pÄ film och spela (spel som typ LoL och Bioshock infinite)
Den ska vara runt 11.000 kr. Behöver inte vara speciellt bÀrbar sÄ den kan vara tung och stor (hade helst köpt en stationÀr men kan tyvÀrr inte göra det)
Den hÀr verkade intressant ASUS G750JW ROG - Inet.se
men kan inte hitta speciellt mÄnga recensioner och test av den hÀr datorn, och vill vara sÀker pÄ att jag köper nÄgonting bra.
Den har inte SSD heller, sÀkert nÄgot man kan sÀtta dit senare, men jag kan verkligen ingenting om datorer, plus sÄ vill jag nog inte lÀgga ut mer pengar Àn vad datorn redan kostar, sÄ Àr det viktigt med SSD?
Tacksam för rÄd!
January 9, 2004
Mitt spontana tips Àr att ge upp ideen om en "bÀrbar" speldator. Kör en stationÀr m du ska spela spel. Finns finns det maskiner som rent hÄrdvarmÀssigt klarar av dem. Men dessa maskiner tycker jag hÄller dÄlig kvalite överlag.
Mitt rÄd: Ska du ha en bÀrbar dator, köp en business laptop i stil med Lenovo/Hp/Dell, Ska du spela: Köp stationÀr.
September 2, 2013
-Tjalve-;1290957 wrote: Mitt spontana tips Àr att ge upp ideen om en "bÀrbar" speldator. Kör en stationÀr m du ska spela spel. Finns finns det maskiner som rent hÄrdvarmÀssigt klarar av dem. Men dessa maskiner tycker jag hÄller dÄlig kvalite överlag.
Mitt rÄd: Ska du ha en bÀrbar dator, köp en business laptop i stil med Lenovo/Hp/Dell, Ska du spela: Köp stationÀr.
Som sagt, jag hade helst köpt en stationÀr om jag fick vÀlja. Men ska flytta utomlands i runt 1 Är, och kÀnns inte helt kul att ha en dator vÀrd runt 10.000 i incheckat bagage (skulle inte fÄ plats med den i handbagaget). Plus sÄ behöver man ju en skÀrm, brist pÄ plats för andra saker etc... sÄ det Àr just dÀrför jag nu mÄste hitta en laptop.
January 9, 2004
Violet;1290960 wrote: Som sagt, jag hade helst köpt en stationÀr om jag fick vÀlja. Men ska flytta utomlands i runt 1 Är, och kÀnns inte helt kul att ha en dator vÀrd runt 10.000 i incheckat bagage (skulle inte fÄ plats med den i handbagaget). Plus sÄ behöver man ju en skÀrm, brist pÄ plats för andra saker etc... sÄ det Àr just dÀrför jag nu mÄste hitta en laptop.
Alright. Men leta efter nĂ„n workstation kanske dĂ„? Ialla fall nĂ„got som anvĂ€nder metall chassi och inte en massa plast đ
May 14, 2003
Det Àr nog den bÀsta maskinen i pris vad jag kan se. Det enda viktiga Àr att den har 8 GB internminne minst, 2 gigs grafikkort. SSD har mer med laddningstiden att köra, systemet kÀnns mjukare, inget du behöver om du ligger i denna prisklass. Spelar cs go pÄ en sÀmre dator lÄg instÀllning. SÄ jag skulle ta denna maskin, tÀnk dock att eftersom det inte Àr en stationÀr burk sÄ kan du fÄ sÀnka instÀllningarna till low, mid nÀr du spelar. Bara sÄ du Àr medveten om det. Spelar du sc2, diablo, cs 1.6 sÄ fungerar det utmÀrkt.
Har du tillgÄng till en stationÀr dator testa dessa instÀllningar i spelet om det kÀnns ok eller ej. Sen kan du göra som jag skaffa gog.com, och köp lite gamla spel som inte behöver tillgÄng till internet. Passar utmÀrkt om du Àr utomlands och inte har tillgÄng till internet hela tiden.
November 22, 2001
Grafikkorten i laptops har blivit ganska kompetenta, sÀrskilt som det inte hÀnder sÄ mycket med hur krÀvande spelen Àr (kan ju bli ett skutt nu nÀr next-gen konsollerna slÀpps förstÄs).
Kan du öka budgeten nÄgot sÄ Àr 770m rÀtt mycket snabbare Àn 765m.
Brbara datorer - Hitta bsta pris, information och test
NVIDIA GeForce GTX 770M - NotebookCheck.net Tech
September 2, 2013
Hade gÀrna ökat budgeten, men kan tyvÀrr nog inte göra det. SÄ det blir nog en Asus G750JW, ville bara veta om det var en okej dator att spela pÄ och som inte blir för varm, eftersom jag inte hittar nÄgra test online alls pÄ den specifika datorn. Men tack för alla rÄd!
1 Guest(s)