March 4, 2002
Har precis börjat och utbilda mig på Autodesk Inventor 2012 och funderar på att köpa en hyffsad begagnad workstation. Funderar på hur långt tillbaka i tiden man kan gå tillbaka hårdvarumässigt och ändå ha en hyffsad (nybörjar)prestanda som ändå är någorlunda "hållbar" i några år till? Är det någon som har några förslag? Har kollat lite på HPs xw6600 som inrego.se hade inne för ett tag sedan, men jag är verkligen vilse i workstationsegmentet..
/Patrik
March 10, 2003
Kolla vad programmet behöver för hårdvara. Titta efter något med ett grafikkort i Quadro eller FireGL serien är nog ett hett tips. Gör stor skillnad när man accelererar över grafikkortet. Sedan kan du alltid kolla med kollegor inom branchen och se vad de sitter på för saker och hur det upplevs.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 4, 2002
Ok, men egentligen skulle jag klara mig med en vanlig dator utan 2x processorer osv bara jag har ett bra Quadra eller FireGl? Och var går smärtgränsen för ett sådant grafikkort, vad behöver man? Jag vill ju inte heller begränsa mig för mycket då jag vill kunna använda mer och mer av Inventors funktioner med animeringar osv allteftersom jag kommer vidare..
/Patrik Lindqvist
March 10, 2003
Nja, du bör ha cpukraft med. Sedan en stor hop med ram... ju mer desto bättre imo. Nu vet jag inte om vi har någon CAD tomte i forumet.
Men det jag upplevt är att det billigaste CAD kortet slår det dyraste spelkortet i CAD program, värt då att tänka på att CAD kort är värdelösa i spel.
Så man får välja antingen eller.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)