March 10, 2003
Skall du ha ny kylare finns det inte så mycket att välja på till socket A.
Men en TT typhoon kanske du kan klämma dit ? http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=3
Vad har du för kylare idag ?
Lite mer ramminne får du också med i budgeten.
Tänk efter själv vad du behöver, vill du ha en tystare dator eller mer minne/hd ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 16, 2003
Investera i aktier och fonder. Köp dig nåt roligare för 2000 vid årets slut. Varför bry sig om tempen
när processorn är på utdöende av ålderskrämpor.
Om den fungerar, inte låser sig för övertemp så ser jag ingen anledning att förlänga dess livslängd med 10-20år genom att få ner tempen med 5-10 grader.
May 7, 2004
Marre wrote: Investera i aktier och fonder. Köp dig nåt roligare för 2000 vid årets slut. Varför bry sig om tempen
när processorn är på utdöende av ålderskrämpor.
Om den fungerar, inte låser sig för övertemp så ser jag ingen anledning att förlänga dess livslängd med 10-20år genom att få ner tempen med 5-10 grader.
Nehe var arg då!
- - -
Jag har som tänkt få ner ljudet och tempen just nu tror jag. Jag har som redan siktat in mig på en Thermalright SI-97a + Zalman 92mm fläkt (20dba, 40cfm). Finns det nå mer att fixa till eller så?
Kom gärna med mera förslag. Vad skulle just ni beställt för nå om ni hade 1000kr att slösa? (nå inom dator)
February 17, 2004
* Om du gillar att lyssna på musik, titta på film och spela så är ett X-fi XtremeMusic ett riktigt snyggt alternativ. Du får ett nytt för ca 1000kr. Kortet är brutalt bra utan att överdriva, så du bör ha minimum 5.1 för att få ut max ur kortet (vet inte vad du har för högtalarssystem nu?).
* Om du arbetar mycket med resurskrävande program som tex photoshop, utveckling i Visual C++ etc, så är inte 2GB minne helt fel.
* Ett nytt nätagg är inte heller tokigt om du nu vill överklocka lite. Ett tagan 480W, el. mitt OCZ MS 520W är inte dumt heller. Båda är tysta och bra.
/Dani
1 Guest(s)