February 21, 2005
Har själv en Antec denna för och vara mer exakt:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=19105
och den är väääldigt tyst, lite dyrare än du angett men helt klart värt priset, den har två fläktar och det låter inte mer för det. Kolla så det står SILENT i specen på den du köper bara så blir det bra.
Köpten 4 nya chassi fläktar(80mm) sammtidigt som låter ca 12db/st och nu låter det som en susning i rummet mot vad det gjorde innan.
Som en helt ny burk. Kör även med ett HIS Excalibur X800XT ICQ-Q II 256Mb kort som är väldigt tyst i sig det med.
Jag skulle råda att ta en Antec iaf
December 31, 2002
Golai wrote: Har själv en Antec denna för och vara mer exakt:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=19105
och den är väääldigt tyst, lite dyrare än du angett men helt klart värt priset, den har två fläktar och det låter inte mer för det. Kolla så det står SILENT i specen på den du köper bara så blir det bra.Köpten 4 nya chassi fläktar(80mm) sammtidigt som låter ca 12db/st och nu låter det som en susning i rummet mot vad det gjorde innan.
Som en helt ny burk. Kör även med ett HIS Excalibur X800XT ICQ-Q II 256Mb kort som är väldigt tyst i sig det med.Jag skulle råda att ta en Antec iaf
Att vad man betecknar som tystnad är relativt framkommer väldigt tydligt i detta fall. Inga av de komponenter du nämnt skulle jag deskriva som tysta däremot som tystare än genomsnittet.
Ska du ha ett tyst nätagg är de bästa alternativen Antec Phantom för total tystnad och Seasonic Super Silencer eller Super Tornado om du vill ha det tystaste aktivt kylda.
För övrigt är inte specifikationen på 12 dBA i närheten av det verkliga värdet. Sen är en produkt inte tyst bara för att det står silent på den. Varför betala mer för något som (ofta) är sämre?
February 12, 2003
Sirtec har ADDA-fläktar, som är snuskigt tysta, jag vet, jag har ett själv. Levererar tillräckligt med kraft redan den, men känner du att du vill ha mer krut samt kraften att säga "jag har antec", ska du ha Antec. I mitt tycke är det rätt onödigt att lägga mer pengar på Antec-agget, även fast det kanske är en smula bättre.
2 Guest(s)