February 12, 2003
Tjenare!
Nu när man har sommarjobbat i 3 veckor så tänkte jag att jag skulle
köpa lite hårdvara och jag har 2 alternativ:
1. Uppgradera:
3st WD 200 diskar
Någon 17 tummars plattskärm
Lian Li PCV1000
Uppdatering till tystare nätaggsfläktar och 120 mm fläktar i chassiet
istället för 80 mm som jag har nu
Eventuellt vattenkylning till graffe och prolle (maze4 eller liknande)
2. Helt ny dator (inget mer än det som anges nedan kommer att köpas, blandade delar med gamla och nya datorn isåfall)
Mobo för socket 939
Prolle 939
Graffe x800XT
Där var alternativen, jag lutar nästan mot alternativ 1 eftersom jag sitter på en riktigt sunkig CRT 17 tummare! Dessutom börjar min lagrings HD tryta, har iofs den andra 200 kvar men där ska det bara ligga progg och spel!
Så vad tycker ni?
July 27, 2002
Den där datorn ser ju bra ut ändå per.
Om jag varit du skulle jag köpt en nice skärm, ett X800 och det du får råd med, disk, chassi osv.
Onödigt med en helt ny dator och onödigt att inte köpa nytt grafikkort nu. 🙂
X800XT är Dubbelt så bra som 9800XT och 9800XT är Dubbelt så bra som 9800pro. Vad jag förstått iaf
March 11, 2003
Klart att du skall ta alternativ 1. Du har ju redan en A64, och ett 9800Pro, som båda garanterat klarar sig i gott och väl ett halvår framöver. Köp diskar och en riktigt bra skärm. Framförallt skärmen kan du ju ha nytta av långt efter att grafikkortet är skrotat eller sålt. Likaså kan du ju knappast dra någon nytta av ditt fina graffe om du har en sunkig skärm.
Och nej, Callister. 9800xt är absolut inte dubbelt så snabbt som 9800pro. Dock är nog x800xt nästan dubbelt så snabbt som det. Kusligt, men sant. Frågan är dock om det kommer att märkas på hans gamla 17"are.
February 12, 2003
Mjo det hade ju verkligen varit kul om man hade köpt både alternativ 1 och 2 men budgeten tillåter ju inte det!
Men det lutar nog mer åt alternativ 1 eftersom det kommer enhel del LAN framöver så då orkar jag inte släpa på min tunga CRT skärm (22 kg har jag för mig)
Men grejen är att jag är rätt så kräsen vad det gäller inställningar i spel så det hade ju varit kul med alt 2 som sagt!
Men det får nog bli alt 1!
Hmm kan ni rekomendera en bra 17" TFT skärm för runt 4,5k?
February 12, 2003
Jo iofs vore det rätt nice med skärm och graffe!
Men jag är rätt kamerakåt av mig, ska alltid fota i 1600x1200 i bästa upplösningen så då blir filerna rätt stora! Gör la åt ungefär 1-2 gig utrymme i månaden enbart på kort!
Sen videoredigering, photoshop, ljudkomp och lite annat lulllull tar ju lite plats 😀
Eller Callister hur mycket tror du det går åt om man köper bara skärm och graffe?
March 11, 2003
Håller du på med fotografering och redigering av bilder skall du nog välja en bra CRT. TFT-skärmarna saknar fortfarande det rätta färdjupet.
Men det kanske är mest om man går upp på en ganska hög nivå.
Annars är nog den här duglig både för fotoarbete och spel.
http://www.jmedata.se/start.as.....roduct.asp||dept_id=||itemno=16568
Så tillsammans med ett nytt graffe hamnar man ju på runt 11k.
2 Guest(s)