December 28, 2003

Funderade först på köpa en 26" lcd full hd och köra den som en skärm till min pc. Kom fram till att det var lite för saftiga priser samt utbudet var relativt dåligt. Dvs jag vill alltså använda den till både tv-tittande och skärm till min pc.
Vill inte ha någon megastor skärm då ja sitter relativt nära skärmen. då slog det mej en tanke att eventuellt köpa en 24" widescreen tft och sen köpa till en analog + digitalt tv-kort.
Pris runt 2700 för tft skärmen och en 800kr för tv-kortet. Totalt runt 3500 vilket inte jättedyrt (student o fattig)
Har ni några bra förlag på tft skärmar och något bra tv-kort (analog + digital för vi har kabeltv i hyreshuset därav analoga)
Ju billigare ju bättre men jag ger hellre nån hundralapp extra
Något jag hittade lite snabbt
Benq G2400W
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=207421
Hauppauge WinTV HVR-1300T
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=112467
November 4, 2001

Ska du kolla på film är det bra med en skärm som har bra svärta. En PVA/MVA kan då vara att tänka på (IPS är nog för dyrt för dig). MPV-panelerna har högt input-lag så de är inte att rekommendera om du spelar mycket. Dessa paneler är dock dyrare än TN.
Krävs det inget kort för att du ska kunna ta del av dina digitala kanaler? Ett vanligt tv-kort kommer då inte att fungera borstet från de fria kanalerna. Har du en digitalbox med kort osv så kan du ju skippa tv-kortet helt och hållet, lägga pengarna på en lite vassare skärm med bättre anslutningsmöjligheter så du kan ansluta boxen till skärmen som svideo osv.
Annars har du samsungs T240HD som har integrerad tuner, och massor av anslutningsmöjligheter. Ganska högt input-lag (till skillnad från den vanliga T240). För övrigt så är nog samsungs T240 skärmar några av de bästa TN-baserade skärmarna ute idag...
December 28, 2003

jag har fria kanaler som ingår i själva hyran och dom är analoga..sen finns vissa fria kanaler digitalt.. mend et är inte alls viktigt. Dom viktiga är dom analoga!
Jo då samsungen säkert är megafin skärm så e det tyvärr lite för dyr, eventuellt om jag får tag i den begagnat 🙂 ja håller ögona öppna för den iaf
1 Guest(s)