October 15, 2001
vad rekomenderar ni ?
Jag kyler med en gammal prometeia så det blir en del överklockning också.
Om man tar en 4000 så sparar man minnena lite då den har högre Multip(12 tror jag och 10 på X2:an).
Kommer köra med ett par Corsair TWINX2048-4000PT och ett DFI NF4 kort. Vilken tror ni kan ge mest "overall" prestanda? Jag lutar mest åt X2 hållet, men kan alltid vara skönt med lite tips =)
Tack på förhand!
December 16, 2003
Det e just det - overall.
I de flesta spel blir ju en X2 3800+ mostvarande
en 3200+ singel core.
(oklockat)
Medan 4000+ blir just det i spel.
(oklockat)
Upp till dig hur många program du använder samtidigt vs. spel (d.v.s. dagen spel som knappast drar nytta av just dual coren)
(edit) Eeeeek! Sitter i samma sitts nu. Beställde en 146 opteron från Datorbutiken
mest p.g.a. de hade den i lager. Får ett mail idag om att den utgått. Man blir så trött.... Kunde de inte skickat dem de hade, eller stämmar inte deras lagersaldo?)
Antar att det blir en X2 av nått slag
- i.o.m.a jag e snål en 3800+. (Ursäkta kluddet i tråden,
men jag skulle gärna vilja veta vad folk lyckats klocka upp den i - det var nämligen tanken med opteron:en.
Suck! Vill ni så får ni skicka pm till mig eller i tråden om inte
tråskaparen har nåt emot)
December 29, 2004
X2a helt klart, då mer och mer spel börjar stödja DC. Och rent allmänt skillnaden mellan SC och DC är enorm, som ung att ha dual screen, när du väl har provat byter du inte tillbaka.
Sen kan du köra massor i bakgrunden utan att det hackar.
Marre ungf som en 3200. Dom nya 3200-3800 har precis som X2 3800-4600 Manchester kärna och klockar ganska lika. Min tex klarar 2700 med 1.450 lätt 24/7, nog för att det får räknas som ett ganska hyffsat resultat.
2 Guest(s)