August 3, 2006
Tjena!
Är lite sugen på att skaffa en ny tv. har kollat lite på 50 tum plasma som säkert skulle passa. Kan dock inte så mycket om tv apparater så jag skulle gärna vilja ha lite tips på någon bra tv skärm. Det jag ska använda tvn till är väl att kolla på film, kanske skaffar ett xbox 360 och kolla på tv såklart.. jag skulle kunna lägga max 12k på en tv om man nu kan få något skapligt för dom pengarna. Så kom gärna me lite förslag nu!
October 22, 2003
Poontus wrote: tror att LCD är bättre för att koppla samman med bland annat datorer och Xbox 360. var så för 2 år sedan när jag kollade på TV aparater senast
Köpte min iår och fick samma rekommendation.
-- EDIT --
Glömde tillägga att jag är grymmt nöjd med min Sony Bravia 40" LCD Full-HD jag köpte i somras..
Kan tyvärr inte rekommendera någon speciellt model utan Sony, men vad jag förstått så har oftast Sony Bravia fått bra i tester?
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
November 4, 2001
Om vi nu tar det väldigt överskådligt...
Plasmans fördelar: Lite bättre svärta även dessa skillnader blir mindre och mindre mot LCD pga utvecklingen.
Plasmans nackdelar: Den har brinntid, nu håller ju inte en LCD-TVs CCFL för alltid men betydligt längre.
Sen undrar jag om 50" passar dig, man brukar säga att 10 tum motsvarar ett avstånd på en meter. Köper du en 50" så bör du sitta minst 5meter ifrån tvn...
Om du har en tajt budget så tycker jag du ska satsa på en bättre 42" tex. jag hade självklart valt LCD över plasma...
March 10, 2003
För den budgeten skulle jag satsa på en LCD i 42" klassen för att få bra kvalitet på panelen istället för bara stort.
Dustin har lite utförsäljning just nu kanske du kan hitta något där ?
http://www.dustinhome.se/pd_50.....48122.aspx
Skall visst vara okej för det priset.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
SuperNova wrote: Sen undrar jag om 50" passar dig, man brukar säga att 10 tum motsvarar ett avstånd på en meter. Köper du en 50" så bör du sitta minst 5meter ifrån tvn...
jag tror inte änns att jag sitter på 5 meter ifrån min 100" duk :bgrin: (kan dock vara 6 meter, minns inte)
August 3, 2006
SuperNova wrote: Om vi nu tar det väldigt överskådligt...
Plasmans fördelar: Lite bättre svärta även dessa skillnader blir mindre och mindre mot LCD pga utvecklingen.
Plasmans nackdelar: Den har brinntid, nu håller ju inte en LCD-TVs CCFL för alltid men betydligt längre.
Sen undrar jag om 50" passar dig, man brukar säga att 10 tum motsvarar ett avstånd på en meter. Köper du en 50" så bör du sitta minst 5meter ifrån tvn...
Om du har en tajt budget så tycker jag du ska satsa på en bättre 42" tex. jag hade självklart valt LCD över plasma...
Det är nog mest farsan som vill ha plasma, brorsan o jag vill ha LCD. Skulle kunna ha 60" om de skulle vara så. Vad tror du om en LCD 46" Hur mycket kommer dom gå ner efter jul?
May 1, 2004
Jag köpte en panasonic 50"px8, mycket bra färger, bland det bästa för pengarna i dagsläget.
Jag har inte kopplat den till datorn speciellt mycket, men ser mest på film via XBMC och tycker att det är underbar bild. Jag har ca 4.5m till väggen och personligen tycker jag nästan att det är på gränsen till litet.
Sen har jag väldigt högt till tak, 3,5m, det påverkar en del. Något mindre rekommenderar jag inte ifall du har sådana avstånd.
Själv lirar jag Wii och tycker att det är helt okej. Kör i "Bio läge" än sålänge, lägre kontrast förhållanden så att tvn får sin lilla inkörningstid.
Mycket bra TV för pengarna.
2 Guest(s)