December 28, 2003
Hej jag undrar vad ni skulle köpa av följande kort
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=pl 400/400
eller
http://www.datorbutiken.com/se.....=CREBL5600 325/550
Om priset var det samma, gärna synpunkter. Det är bara det två korten det går att välja emellan
December 28, 2003
denstore wrote: Får man fråga varför du bara kan välja mellan de två?
Kan du väl men du får inge svar 😛
Skoja bara, jo det är så att det är en som vill byta sitt power color 9600pro 256mb 400/400 mot mitt FX5600. Jag har gjort en tråd förut också jag vet men jag vill veta vad ni hade köpt av följande.
annars kanske folk bara skriver det för att test sen kanse man får nå skit.
PÅ detta så tänkte ja, jag skulle mer rätta svar vad andra skulle välja av dem
March 11, 2003
KicKFoooT wrote: [quote=denstore]Får man fråga varför du bara kan välja mellan de två?
Kan du väl men du får inge svar 😛
Skoja bara, jo det är så att det är en som vill byta sitt power color 9600pro 256mb 400/400 mot mitt FX5600. Jag har gjort en tråd förut också jag vet men jag vill veta vad ni hade köpt av följande.
annars kanske folk bara skriver det för att test sen kanse man får nå skit.
PÅ detta så tänkte ja, jag skulle mer rätta svar vad andra skulle välja av dem
Skulle väl vilja påstå att 9600Pro är bättre, men de långsammare minnena på 256mb-varianterna brukar dra ner resultatet en del. Men i och med att 5600 non-ultra presterar bara hårfint bättre än vad ett 9600 non-pro gör, så skulle jag tro att 9600Pro 256 är ett givet val. Dels för prestandan, men även för bildkvalisorten.
November 22, 2001
Beror ju på lite.
Men 256 meg 400Mhz minne bör vara lika snabbt som 128meg 400Mhz minne (om inte kortet har kass minneshantering).
Anledningen till att inte välja 256 megs kort är väl att de oftast har en lite lägre klockfrekvens på minnena plus att de flesta kort är för långsamma för att kunna utnyttja så mycket minne.
(Såvitt jag vet är det bara 9800XT och nvidias värsting som det märks skillnad på överhuvudtaget)
1 Guest(s)