March 7, 2003
Vad bör jag köpa?
Köper begagnat och priset på dem är samma..
9700np kortet är ett sapphire med pro bios, dvs samma klock som ett pro
9700pro kortet är från ati..
undrar om jag kommer kunna klocka pro kortet till högre nivåer, typ 9800np eller dylikt eller om det kommer prestera lika bra/sämre än 9700np kortet med pro bios? :>
help? 😀
March 11, 2003
qom wrote: kan jag knäcka ett 9800np med någon av korten?
Möjligtvis med Pro-kortet. Det sitter 2,8ns minnen på det, och de skall fixa 350Mhz.
Strunta i vilken tillverkare det är. Det som skiljer korten åt är bara kylningen, och det kan nästan vara skit samma. Ta bort shimmen och polera möjligtvis kontaktytan, så funkar referenskylaren lika bra eller bättre. Om du får korten för samma pris är det inget snack om saken. Go Pro. Hur mycket får du ge?
March 11, 2003
qom wrote: köper antingen en shuttle + r 9700pro/np
eller så kör jag på ett 9800pro..
beslutsångest 🙂
Allvarligt talat så är det ingen tvekan om du överhuvudtaget funderar på en Shuttle. Du lär inte få in kortet med Zalmanflänsen. Prokortet i en shuttle hade funkat fint. Har själv gått i de tankarna. Shuttlar är så nice. Lagom designade och bekväma. Med en DVD-brännare hade man haft allt man kan önska sig i ett litet slimmat koncept. Fräckt!
Pro-kortet kan du antagligen klocka till 9800Pro-prestanda. 9700np-kortet kan du med mycket tur klocka lika mycket på coren. Men minnena stoppar dig från att komma upp i 9800Pro-prestanda.
March 11, 2003
qom wrote: då får jag tacka för hjälpen då 🙂
Bara kul. Du skall köpa det du vill och känner dig trygg med, men om man räknar prestanda per krona så får du väldigt bra drag med Pro-kortet. Jag sitter själv med ett Sapphire 9500np moddat till 9700, och klockat till och förbi 9700Pro, men jag saknar mitt Pro lite grann. Infineonminnena kommer inte över 315, alltså samma som det 9700np-kortet du var erbjuden. Coren kan jag köra i 380 utan problem, men jag har vattenkylning. Den prestandan jag får här är ju helt OK för 1400:-.:)
1 Guest(s)