August 8, 2003
Det är iaf 20% snabbare minst. Kolla toms hardware för benchmark-resultat mot ett 9800pro.
Har man tur kan man låsa upp några pipes, verkar bara vara ungfär 5 av 100 som inte lyckas öht, dvs rätt stor chans 🙂
Keffing; det är väl bara att jämföra LE standard mot ett non ultra eller GT (beroende på hur många pipes man nu fått upp och om man klockat....). Finns väl iofs en tråd här på forumet där folk testat resultat före och efter.
July 30, 2003
December 5, 2001
Vurt wrote: Det är iaf 20% snabbare minst. Kolla toms hardware för benchmark-resultat mot ett 9800pro.
Har man tur kan man låsa upp några pipes, verkar bara vara ungfär 5 av 100 som inte lyckas öht, dvs rätt stor chans 🙂
Keffing; det är väl bara att jämföra LE standard mot ett non ultra eller GT (beroende på hur många pipes man nu fått upp och om man klockat....). Finns väl iofs en tråd här på forumet där folk testat resultat före och efter.
GT-korten har DDR3-minnen. LE har vanliga DDR, så det går inte jämföra dem ändå.
March 8, 2004
rrright! LE-korten har 128mb-ddr så man kan absolut inte jämföra dem rakt av. bara o testa ^__^
ska fixa mig ett
">http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASV9999-128
Det är ett 6800NU antar jag? eller är jag ute o cyklar??
March 8, 2004
April 29, 2004
Jo, en sak som är viktig att notera, skillnaden mellan DDR och DDR3 är att DDR3 är svalare och kan klockas högre. Det skiljer inget i prestanda mellan dessa minnestyper.
För att låsa upp pipes/VU's använder man helst Rivatuner 15.2. Det är en mjukvaruprocedur men det finns alltid en risk att man pajar kortet. Dock är den relativt liten och ändringen är lätt att ändra om man märker att den ställer till med problem.
1 Guest(s)