_MP3_ spelaren med bäst ljud?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
_MP3_ spelaren med bäst ljud?
baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 19, 2009 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, som rubriken antyder är jag inte ute efter något annat än en MP3-spelare med så bra/bäst ljud som möjligt. Har för närvarande en 1 år gammal iriver T60 som har haft bra ljud, enligt mitt tycke. Till denna har jag haft 3 olika in-ear lurar, V-moda bass freq (nåt sånt), S-Jays och slutligen Etymotic ER6-i (som är bäst av dem tre och givetvis dyrast). Samtliga lurar har låtit helt olika och irivern verkar inte haft några problem med att "driva" dessa lurar.

Dock är problemet att den suger ut batteriet när man överför filer från datorn, samt att 4 GB känns lite i underkant då mina MP3-filer är i CBR 320-format. Dessutom börjar joysticken strula.

Hur som, vilken MP3-spelare gäller om jag inte vill bära runt på en kloss till mediaspelare? Något från Apple är dock ej intressant av många skäl. Så vi undviker den diskussionen. Mina krav är väl att den ska ha minst 8 GB, vara flashbaserad på lagringsfronten, gärna ha uppladdningsbart inbyggt batteri och ha schysst gränssnitt/menyer.

Tack på förhand!

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1234052
September 19, 2009 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om det går få tag i iAudio längre men de är annars väldigt bra ljud i.

http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=240632

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1234053
September 19, 2009 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

iRiver E10 är fina, tror dock de är EOL.

baronatom
Medlem
1234055
September 19, 2009 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det verkar vara schyssta prylar det där, men av någon anledning verkar det tyvärr vara som så att alla tillverkare ska försöka ha "coolaste" allt-i-ett prylen. Och som alla vet fungerar det inte så bra.

Jag vill ha en pryl dedikerad för mp3, inte något halvdant skräp som har en mp3-funktion och massor av annat lull lull. Vad trist att det ska vara såhär.

Aja, får väl försöka härda ut med min gamla mp3 och inse att det är en tegelsten till mediaspelare man ska ha om man ska vara hipp.. annars är i övrigt fler förslag välkomna, men helst då prylar som fortf. säljs.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1234056
September 19, 2009 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

??? iaudio har väl inte massa annat lull-lull ? eller syftar du på xvid stödet ?
du får leta till dödesdagar om du inte vill ha något sånt eller skaffe en sådan där helt utan display isf.

edit: kolla efter lite recensioner här om du vill http://www.anythingbutipod.com/

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1234057
September 19, 2009 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

iRivern kan spela upp film, men det är typ det. Okej, en fjärrkontroll och flashspel klarar den också av, men den spöar det mesta på att spela musik, vilket är huvudsaken.

baronatom
Medlem
1234070
September 19, 2009 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: ??? iaudio har väl inte massa annat lull-lull ? eller syftar du på xvid stödet ?
du får leta till dödesdagar om du inte vill ha något sånt eller skaffe en sådan där helt utan display isf.

edit: kolla efter lite recensioner här om du vill http://www.anythingbutipod.com/

Nu menade jag ju inte iaudio specifikt, utan de flesta mediaspelarna, s.k. "mp3-spelare" som finns på marknaden. Det jag syftade på är alla funktioner såsom video, röstinspelning och radio bland annat. Det jag söker efter är en ren MP3 spelare. Och display hörde ju till mina kriterier, eftersom jag ville ha bra menyer (givetvis visuella). Hur som haver, tack för tipsen, det uppskattas!

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1234204
September 22, 2009 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Titta även på iAudio D2+, riktigt bra ljud och fantastisk batteritid (50h+)

http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=422870

Har ett något år på nacken, rekommenderade den till en kompis och han är lyrisk.

Titta även på http://www.anythingbutipod.com

De är duktiga på MP3s och PMPs

Mvh

baronatom
Medlem
1234282
September 23, 2009 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Wingman wrote: Titta även på iAudio D2+, riktigt bra ljud och fantastisk batteritid (50h+)

http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=422870

Har ett något år på nacken, rekommenderade den till en kompis och han är lyrisk.

Titta även på http://www.anythingbutipod.com

De är duktiga på MP3s och PMPs

Mvh

Wow! Är denna skönhet flashbaserad då? Med tanke på hur liten den är spelar det ingen roll om den har massor av krimskrams såsom videospelare etc. Detta är nog vad jag letade efter.. en produkt med fin ljudkälla, stort mine och fin display.. Tack för tipset, minst sagt!

EDIT: Menade givetvis flashbaserad i lagringssammanhang.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1234318
September 23, 2009 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Wow! Är denna skönhet flashbaserad då? Med tanke på hur liten den är spelar det ingen roll om den har massor av krimskrams såsom videospelare etc. Detta är nog vad jag letade efter.. en produkt med fin ljudkälla, stort mine och fin display.. Tack för tipset, minst sagt!

EDIT: Menade givetvis flashbaserad i lagringssammanhang.

Jag är 99% säker på att den har flashbaserad lagring, främst pga storleken på minnet men även storleken på själva spelaren.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 601
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL