May 17, 2002
Håller just på med att bygga ihop två datorer, en skall jag behålla och en ska iväg till en bekant som bara använder sig av word och iexplorer.
Nu är det så att jag står inför ett val, vilket moderkort skall jag behålla själv?
Detta är alternativen..
Abit KV8Pro V1.1 Moderkort Socket 754 K8T800PRO
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
och
MSI K8N NEO FSR Moderkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid-
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Vad tycker ni?
November 4, 2001
Finns 2 aspekter:
1. Abit som tillverkare är att föredra över msi. Pajar något, tex en fläkt har du en ny efter ett par dagar.
Abit kör bara Rubycon kondningar, duger dom till tex Tyans High-End server-mobos borde dom duga till desktop...
2. NF3 har mera lull-lull och klockar oftast bättre (som chipset) än Vias.
Vias är nog stadigare. Grundas på att dom är lite svalare och att ala nf3 mobos sjunger (inte nödvändigtvis chipset men komponenter som används i samband med nf3)
Slusats: Kontorsdator där OC varje liten % (prestanda) är oviktigt ta Abit med Via.
Jagar man höga OC-resultat och vill ha massor med lull-lull ta MSI + nforce.
EDIT:
Noter att demo betyder att någon haft grejerna. Du får endast kort, IO-shield osv saknas...
jag hade helt klart lagt ut 250:- till för att få nya grejer.
May 17, 2002
SuperNova wrote: EDIT:
Noter att demo betyder att någon haft grejerna. Du får endast kort, IO-shield osv saknas...
jag hade helt klart lagt ut 250:- till för att få nya grejer.
notera att jag just har fått korten och kan säga att både Låda, IO-shield och kablar följde med. Det ena kortet var helt nytt och ej uppackat.
Tack för tipset supernova. Jag tror jag behåller MSI-brädan, mest för att Abitkortet verkar stabilare och är det något jag inte vill ha så är det problem med en dator som är 40 mil bort.
February 16, 2005
SuperNova wrote: Finns 2 aspekter:
.. 1. Abit som tillverkare är att föredra över msi. Pajar något, tex en fläkt har du en ny efter ett par dagar. ..
Detta funkar även hos msi, jag hörde av mig till dom å sa att min NB fläkt låter väldigt mycket då skickade dom en ny (inkl kylfläns å allt) tog ca. 5dagar med flyg post från NL
January 20, 2002
Min gamla AMD xp 1900+ hade MSI mobo och jag har faktiskt aldrig haft något "stabilare".
Det strulade iaf ingenting under mina 3 år, då jag ägde den och nu har jag en P4 3ghz 1mbit cache med Fujitsu Siemens mobo som är bra mycket ostabilare och saknar en massa viktiga funktioner...
Även om jag inte jämförde med Abit så dit jag vill komma är att jag blev väldigt tillfredstäld med MSI.
Än idag skulle mobot fungera utmärkt till att stoppa i nya delar och clocka bland annat.
1 Guest(s)