February 12, 2003
Delph1 wrote: Storleksskillnaden på det fysiska skalet är inte så värst, men displayskillnaden är klart märkvärd. 10" är helt klart min favorit bland netbooks, men jag tycker fortfarande att det är för litet för en dator som man ska kunna göra något vettigt med.
//Andreas
Aye. Vid 12" börjar man få användbara prylar.
March 11, 2003
Njae, personligen anser jag nog att det är tangentbordet som avgör hur användbar den är. Jag testade runt bland en hel hög, och fastnade till slut för HP´s 2133. Funkar hur bra som helst som netbook, och man stör sig inte så mycket på att det är 8,9". Visst, man är ju sugen på deras 2140, men den kostar ju en hel del mer, och fanns inte när jag köpte min.
November 20, 2006
Jag funderar på att köpa en Netbook. Men med tanke på priset, (ca 4500 kr för just denna Acer One D250) undrar jag om den e värd d? För 2000 kr extra kan man ju få en "riktig" dator. Men jag har redan en stationär dator som klar det jag behöver den till.
Tanken me den lilla Netbooken e att den ska vara smidig och lätt att ta me sig överallt. Men samtidigt måste den vara "något att ha". 🙂 Läste på ett annat forum, minns inte riktigt vilket det va, men där var d någon som påstod att dessa små netbooks inte ens klarar av office, kan d verkligen stämma? Vad klarar d av egentligen?
Kamernas upplösning sägs vara 0,3 medans Asus, tror jag d va, har 1,3. E inte d väldigt dåligt av Acer att inte åtgärda detta i den nya modellen?
Hur e d me ram-minnet? Va 1 GB verkligen MAX? 😡
Har inte lyckats hitta några bra specifiktationer just till denna dator. D verkar finns en himmla massa olika, tydligen. Komplett.se har inte lagt ut någon information på deras sida. Jag väntar på den. :bok:
August 18, 2006
dijana84 wrote: Jag funderar på att köpa en Netbook. Men med tanke på priset, (ca 4500 kr för just denna Acer One D250) undrar jag om den e värd d? För 2000 kr extra kan man ju få en "riktig" dator. Men jag har redan en stationär dator som klar det jag behöver den till.
Tanken me den lilla Netbooken e att den ska vara smidig och lätt att ta me sig överallt. Men samtidigt måste den vara "något att ha". 🙂 Läste på ett annat forum, minns inte riktigt vilket det va, men där var d någon som påstod att dessa små netbooks inte ens klarar av office, kan d verkligen stämma? Vad klarar d av egentligen?
Kamernas upplösning sägs vara 0,3 medans Asus, tror jag d va, har 1,3. E inte d väldigt dåligt av Acer att inte åtgärda detta i den nya modellen?
Hur e d me ram-minnet? Va 1 GB verkligen MAX? 😡
Har inte lyckats hitta några bra specifiktationer just till denna dator. D verkar finns en himmla massa olika, tydligen. Komplett.se har inte lagt ut någon information på deras sida. Jag väntar på den. :bok:
Att en netbook inte klarar av Office är ju bara skitsnack anser jag. Har haft 2st netbooks och båda har klarat av Office galant(Asus 1000H samt Samsung NC-10)
Om sen acern klarar av office vågar jag inte svara på då jag aldrig har rört eller ens kollat åt det hållet, personligen skulle jag hålla mig borta från Acer.
1 Guest(s)