September 1, 2002
Beställde och hämtade ut ett DFI Lanpartu NF2 Ultra från DB i dag.
Glad som fan, stoppade i sakerna, and here we go...
1. En av fläktkontakterna fungerade ej.
2. AGP-portens lås för GFX var avbrutet.
3. Kan inte installera NÅGOT OS. Får bara felmeddelanden och så vidare. (lsass.exe - systemfel, blåskärmar med diverse som jag aldrig hinner läsa PGA reboot.)
Denna var en s.k "Fyndvara", men det ska inte spela någon roll, sakerna SKA fungera perfekt, annars ska dom inte säljas. Detta var 3:e gången gilt som DB fuckat sig.
Skitbutik, jag råder alla att ta avstånd från denna butik. Nu ska jag gå igenom en returprocess, som enligt ryktet, brukar ta några månader när man har med DB att göra.
February 3, 2003
Farsan beställde dator till syrran från dom...Helt sjukt..
Jag förstår inte hur dom lyckades när dom knäckt sönder och massakrerat hela aluminum fronten på ett Xaser 3 chassi...Hur i h*e går det till? Det var fel chassi med...
Polare fick vänta i lite mer än en månad på att få tillbaka sitt moderkort som gick sönder....
Det är inte stabilt
November 14, 2003
Handlade du hos Nockeby Tryckeri AB? (http://www.db.se)
Jag tror att du egentligen menar Datorbutiken men du angav db.se som hemsidan som du handlade ifrån.
Det är ju inte Datorbutikens fel om moderkortet var ett dåligt exemplar.
Datorbutiken kontrollerar ju inte att moderkortet fungerar före du köper det.
Du vill väl inte inte att någon ska öppna lådan till ditt moderkort och börja pilla på det och sen skicka en öppnad vara till dig?
October 22, 2002
Balor wrote: Handlade du hos Nockeby Tryckeri AB? (http://www.db.se)
Jag tror att du egentligen menar Datorbutiken men du angav db.se som hemsidan som du handlade ifrån.
Det är ju inte Datorbutikens fel om moderkortet var ett dåligt exemplar.
Datorbutiken kontrollerar ju inte att moderkortet fungerar före du köper det.
Du vill väl inte inte att någon ska öppna lådan till ditt moderkort och börja pilla på det och sen skicka en öppnad vara till dig?
klart dem borde öppna paketet och kolla så att allting stämmer....
October 22, 2002
Balor wrote: Vad menar du med att dom ska öppna paketet och kolla så att allting stämmer?
Ska dom öppna din nya processor och "prövköra" den lite för att se om den överklockar bra och sedan tejpa ihop förpackningen bäst det går?
det finns fortfarande skillnad mellan att dem öppnar en sak och ser att den stämmer överns med produkten man har beställt och att alla tillbehör finns......och mellan att dem öppnar produkten och testar den....
jag ser hellre att de testar min cpu att den fungerar innan jag får den.....
men det är en smaksak.....
October 22, 2002
Dry_Ice wrote: Har beställt ett tangetbord, har inte fått det än, var ca 4 veckor sedan jag besällde, de säger "det är på väg" bla bla bla
avbeställ genast, gå in på http://www.komplett.se och du får den nu på fredag..
March 11, 2003
Det är märkligt att folk envisas med att klaga på datorbutiken. Jag har handlat där i ett par år, och kommer att fortsätta att göra det. Har alltid fått mina grejer fort, och bara en gång var det fel på sakerna. Visst, returärendet tog ett par veckor, men det är ju priset man får betala för att få sina grejer billigt. Och för den delen har jag köpt saker dyrt, och ändå fått vänta lång tid vid felaktiga saker. Har till och med nästan blivit vägrad byte. Dock aldrig något sånt problem med datorbutiken.
Och om du har fått en defekt vara, så känns det väl ganska onödigt att gnälla samma dag? Klart att det skall funka, men du gnäller ju t.o.m. innan du har låtit datorbutiken försökt fixa dina problem.
November 9, 2002
CasO wrote: [quote=fragone]men tänk hur mycket det skulle kosta att testa alla grejor dom få in, skulle ju ta åratal...
varför åratal??
det är bara att slänga in den och se om du får bild på skärmen....
borde inte ens ta mer än 1 minut.....
lär ta mer, säg att de tar ~5 minuter. Tro det eller ej, du e inte den enda som handlar från dom, så att testa alla grejer skulle ta 10 ggr längre tid för dom.
Det är ju, enligt mig bara, dumt att ens tänka tanken. INGET företag gör det...
November 9, 2002
denstore wrote: Det är märkligt att folk envisas med att klaga på datorbutiken. Jag har handlat där i ett par år, och kommer att fortsätta att göra det. Har alltid fått mina grejer fort, och bara en gång var det fel på sakerna. Visst, returärendet tog ett par veckor, men det är ju priset man får betala för att få sina grejer billigt. Och för den delen har jag köpt saker dyrt, och ändå fått vänta lång tid vid felaktiga saker. Har till och med nästan blivit vägrad byte. Dock aldrig något sånt problem med datorbutiken.
Och om du har fått en defekt vara, så känns det väl ganska onödigt att gnälla samma dag? Klart att det skall funka, men du gnäller ju t.o.m. innan du har låtit datorbutiken försökt fixa dina problem.
WORD!!!
September 1, 2002
Vet bara hur polarnas returärenden på DB har varit.
En av dem tog det 3,5 månader innan dom fattade att det faktiskt var fel på det moderkort han skickat in. Även fast han skrev detaljerat vad som var fel. Tog mig 1 minut att förstå detta, men inte för DB inte. Nåja... enough of this. Orka... komplett.se here i come. Dom bytte mitt förrra moderkort som var paj på en vecka 🙂
Det enda positiva med datorbutiken är deras sortiment, där har man inget att klaga på!
April 23, 2003
Verkligen inget emot datorbutiken, en riktigt bra affär enligt mig. Har köpt två stycken hårddiskar därifrån (en åt gången), fungerat perfekt. Båda gångerna har jag fått det bara efter några dagar, tror inte det gick mer än tre arbetsdagar innan jag fick en hårddisk. De packade ner det exakt som det fanns info om på sidan, inget skadat, allt fungerade perfekt.
Tänk på att det kan vara POSTEN som klantar sig, posten är ju inte direkt kända för att frakta saker med bästa möjliga säkerhet etc.
Ska beställa om några dagar från datorbutiken en till hårddisk och hörlurar, då kommer det antagligen gå lika bra som det gjort förrut!
February 12, 2003
Köpte min senaste dator där!
Kan ju lätt säga att datorbutiken var långt över min förväntan!
Och bara för att ni får en trasig front på chassiet eller ej fungerande fläktar mm så behöver det inte vara datorbutikens fel......har någon hört talas om något som kallas för POSTEN????????
3 Guest(s)