Akta er för DatorButiken.se|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Akta er för DatorButiken.se
Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 26, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Beställde och hämtade ut ett DFI Lanpartu NF2 Ultra från DB i dag.
Glad som fan, stoppade i sakerna, and here we go...

1. En av fläktkontakterna fungerade ej.
2. AGP-portens lås för GFX var avbrutet.
3. Kan inte installera NÅGOT OS. Får bara felmeddelanden och så vidare. (lsass.exe - systemfel, blåskärmar med diverse som jag aldrig hinner läsa PGA reboot.)

Denna var en s.k "Fyndvara", men det ska inte spela någon roll, sakerna SKA fungera perfekt, annars ska dom inte säljas. Detta var 3:e gången gilt som DB fuckat sig.

Skitbutik, jag råder alla att ta avstånd från denna butik. Nu ska jag gå igenom en returprocess, som enligt ryktet, brukar ta några månader när man har med DB att göra.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
630275
May 26, 2004 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

varför handla där när du vet att det är en "skit" butik? hehe

turen på min sida så har min nf7-s fungerat perfekt tills idag då NB fläkten börjat susa som fan haha.... köpet en egen lösning (Zalmans passiva)... orkar inte vänta på att få något nytt eller lagat....

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
630282
May 26, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Farsan beställde dator till syrran från dom...Helt sjukt..
Jag förstår inte hur dom lyckades när dom knäckt sönder och massakrerat hela aluminum fronten på ett Xaser 3 chassi...Hur i h*e går det till? Det var fel chassi med...
Polare fick vänta i lite mer än en månad på att få tillbaka sitt moderkort som gick sönder....

Det är inte stabilt

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
630285
May 26, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlade du hos Nockeby Tryckeri AB? (http://www.db.se)
Jag tror att du egentligen menar Datorbutiken men du angav db.se som hemsidan som du handlade ifrån.
Det är ju inte Datorbutikens fel om moderkortet var ett dåligt exemplar.
Datorbutiken kontrollerar ju inte att moderkortet fungerar före du köper det.
Du vill väl inte inte att någon ska öppna lådan till ditt moderkort och börja pilla på det och sen skicka en öppnad vara till dig?

Caso
Member
Medlem
630291
May 26, 2004 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: Handlade du hos Nockeby Tryckeri AB? (http://www.db.se)
Jag tror att du egentligen menar Datorbutiken men du angav db.se som hemsidan som du handlade ifrån.
Det är ju inte Datorbutikens fel om moderkortet var ett dåligt exemplar.
Datorbutiken kontrollerar ju inte att moderkortet fungerar före du köper det.
Du vill väl inte inte att någon ska öppna lådan till ditt moderkort och börja pilla på det och sen skicka en öppnad vara till dig?

klart dem borde öppna paketet och kolla så att allting stämmer....

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
630304
May 26, 2004 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad menar du med att dom ska öppna paketet och kolla så att allting stämmer?
Ska dom öppna din nya processor och "prövköra" den lite för att se om den överklockar bra och sedan tejpa ihop förpackningen bäst det går?

fragone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
630306
May 26, 2004 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

men hur roligt är det om man köpt en ny dator, o sen är alla kartonger öppnade..?, sen så kan väll inte dom se om det är fel på nån krets utan att testa det, o det skulle inte vara billigt det...

EDIT: nån han före...

Caso
Member
Medlem
630309
May 26, 2004 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: Vad menar du med att dom ska öppna paketet och kolla så att allting stämmer?
Ska dom öppna din nya processor och "prövköra" den lite för att se om den överklockar bra och sedan tejpa ihop förpackningen bäst det går?

det finns fortfarande skillnad mellan att dem öppnar en sak och ser att den stämmer överns med produkten man har beställt och att alla tillbehör finns......och mellan att dem öppnar produkten och testar den....

jag ser hellre att de testar min cpu att den fungerar innan jag får den.....
men det är en smaksak.....

fragone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
630312
May 26, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

men tänk hur mycket det skulle kosta att testa alla grejor dom få in, skulle ju ta åratal...

Caso
Member
Medlem
630314
May 26, 2004 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

fragone wrote: men tänk hur mycket det skulle kosta att testa alla grejor dom få in, skulle ju ta åratal...

varför åratal??
det är bara att slänga in den och se om du får bild på skärmen....
borde inte ens ta mer än 1 minut.....

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
630318
May 26, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Har beställt ett tangetbord, har inte fått det än, var ca 4 veckor sedan jag besällde, de säger "det är på väg" bla bla bla

Caso
Member
Medlem
630319
May 26, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Har beställt ett tangetbord, har inte fått det än, var ca 4 veckor sedan jag besällde, de säger "det är på väg" bla bla bla

avbeställ genast, gå in på http://www.komplett.se och du får den nu på fredag..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
630326
May 26, 2004 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är märkligt att folk envisas med att klaga på datorbutiken. Jag har handlat där i ett par år, och kommer att fortsätta att göra det. Har alltid fått mina grejer fort, och bara en gång var det fel på sakerna. Visst, returärendet tog ett par veckor, men det är ju priset man får betala för att få sina grejer billigt. Och för den delen har jag köpt saker dyrt, och ändå fått vänta lång tid vid felaktiga saker. Har till och med nästan blivit vägrad byte. Dock aldrig något sånt problem med datorbutiken.
Och om du har fått en defekt vara, så känns det väl ganska onödigt att gnälla samma dag? Klart att det skall funka, men du gnäller ju t.o.m. innan du har låtit datorbutiken försökt fixa dina problem.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
630329
May 26, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=fragone]men tänk hur mycket det skulle kosta att testa alla grejor dom få in, skulle ju ta åratal...

varför åratal??
det är bara att slänga in den och se om du får bild på skärmen....
borde inte ens ta mer än 1 minut.....

lär ta mer, säg att de tar ~5 minuter. Tro det eller ej, du e inte den enda som handlar från dom, så att testa alla grejer skulle ta 10 ggr längre tid för dom.

Det är ju, enligt mig bara, dumt att ens tänka tanken. INGET företag gör det...

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
630331
May 26, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är märkligt att folk envisas med att klaga på datorbutiken. Jag har handlat där i ett par år, och kommer att fortsätta att göra det. Har alltid fått mina grejer fort, och bara en gång var det fel på sakerna. Visst, returärendet tog ett par veckor, men det är ju priset man får betala för att få sina grejer billigt. Och för den delen har jag köpt saker dyrt, och ändå fått vänta lång tid vid felaktiga saker. Har till och med nästan blivit vägrad byte. Dock aldrig något sånt problem med datorbutiken.
Och om du har fått en defekt vara, så känns det väl ganska onödigt att gnälla samma dag? Klart att det skall funka, men du gnäller ju t.o.m. innan du har låtit datorbutiken försökt fixa dina problem.

WORD!!!

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
630338
May 26, 2004 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Erfarenhet/utbildning av handskande av datorer?

Sällan nåt fel på moderkortet fast det inte går att installera. Brukar då vara värme eller nåt annat fel, som beror på kringliggande utrustning.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
630339
May 26, 2004 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet bara hur polarnas returärenden på DB har varit.
En av dem tog det 3,5 månader innan dom fattade att det faktiskt var fel på det moderkort han skickat in. Även fast han skrev detaljerat vad som var fel. Tog mig 1 minut att förstå detta, men inte för DB inte. Nåja... enough of this. Orka... komplett.se here i come. Dom bytte mitt förrra moderkort som var paj på en vecka 🙂

Det enda positiva med datorbutiken är deras sortiment, där har man inget att klaga på!

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
630344
May 26, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkligen inget emot datorbutiken, en riktigt bra affär enligt mig. Har köpt två stycken hårddiskar därifrån (en åt gången), fungerat perfekt. Båda gångerna har jag fått det bara efter några dagar, tror inte det gick mer än tre arbetsdagar innan jag fick en hårddisk. De packade ner det exakt som det fanns info om på sidan, inget skadat, allt fungerade perfekt.

Tänk på att det kan vara POSTEN som klantar sig, posten är ju inte direkt kända för att frakta saker med bästa möjliga säkerhet etc.

Ska beställa om några dagar från datorbutiken en till hårddisk och hörlurar, då kommer det antagligen gå lika bra som det gjort förrut!

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
630357
May 26, 2004 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte min senaste dator där!
Kan ju lätt säga att datorbutiken var långt över min förväntan!

Och bara för att ni får en trasig front på chassiet eller ej fungerande fläktar mm så behöver det inte vara datorbutikens fel......har någon hört talas om något som kallas för POSTEN????????

[tS]Larsson
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
630383
May 26, 2004 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig köpt något på datorbutiken.com och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Blir misstänksam när de tar 270 spänn för en spire whisper rock när sm-nordic tar 135 för samma pryl.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 378
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL