Akta er för DatorButiken.se|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Akta er för DatorButiken.se
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
sp_UserOfflineSmall Offline
630413
May 26, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

tror knappast posten tar sönder ens grejer, speciellt när man skickar via postförskott eller postpaket.... aldrig har något gått sönder för mig pågrund av posten....
måste dock säga att datorbutikens förpackningar suger..... detta är erfarnhet av att köpa ett moderkort... jag vet inte hur det såg ut för er andra, men mitt moderkort var bara slaget med kartong runt om... inga dämpare, kulor eller liknande......vilket jag personligen tycker det var riktigt dåligt om jag ska jämnföra med kompletts packetering...

ExDeath
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
630415
May 26, 2004 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: 3. Kan inte installera NÅGOT OS. Får bara felmeddelanden och så vidare. (lsass.exe - systemfel, blåskärmar med diverse som jag aldrig hinner läsa PGA reboot.)

Av ren nyfikenhet, testade du något bra OS, något som inte returnerar helt obegripliga felmeddelanden?

Ang. ämnet så kan jag säga att datorbutiken har skött sig ypperligt för min del. Viss väntan på något paket, men inget akut.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
630421
May 26, 2004 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ExDeath wrote: [quote=Dinos]3. Kan inte installera NÅGOT OS. Får bara felmeddelanden och så vidare. (lsass.exe - systemfel, blåskärmar med diverse som jag aldrig hinner läsa PGA reboot.)

Av ren nyfikenhet, testade du något bra OS, något som inte returnerar helt obegripliga felmeddelanden?

Ang. ämnet så kan jag säga att datorbutiken har skött sig ypperligt för min del. Viss väntan på något paket, men inget akut.

Testade winXP pro och Win2k pro.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
630456
May 26, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: [quote=denstore]Det är märkligt att folk envisas med att klaga på datorbutiken. Jag har handlat där i ett par år, och kommer att fortsätta att göra det. Har alltid fått mina grejer fort, och bara en gång var det fel på sakerna. Visst, returärendet tog ett par veckor, men det är ju priset man får betala för att få sina grejer billigt. Och för den delen har jag köpt saker dyrt, och ändå fått vänta lång tid vid felaktiga saker. Har till och med nästan blivit vägrad byte. Dock aldrig något sånt problem med datorbutiken.
Och om du har fått en defekt vara, så känns det väl ganska onödigt att gnälla samma dag? Klart att det skall funka, men du gnäller ju t.o.m. innan du har låtit datorbutiken försökt fixa dina problem.

WORD!!!

😛

Säger detsamma. DB har funkat excellent för mig!

ExDeath
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
630558
May 26, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: [quote=ExDeath][quote=Dinos]3. Kan inte installera NÅGOT OS. Får bara felmeddelanden och så vidare. (lsass.exe - systemfel, blåskärmar med diverse som jag aldrig hinner läsa PGA reboot.)

Testade winXP pro och Win2k pro.

Det var en utförlig beskrivning av alla operativsystem som finns. Generaliseringar är missvisande.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
630644
May 26, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: tror knappast posten tar sönder ens grejer, speciellt när man skickar via postförskott eller postpaket.... aldrig har något gått sönder för mig pågrund av posten....
måste dock säga att datorbutikens förpackningar suger..... detta är erfarnhet av att köpa ett moderkort... jag vet inte hur det såg ut för er andra, men mitt moderkort var bara slaget med kartong runt om... inga dämpare, kulor eller liknande......vilket jag personligen tycker det var riktigt dåligt om jag ska jämnföra med kompletts packetering...

Öhh, har du någonsin varit o kollat på posten när dom arbetar??
Min polare jobbar där, och dom i princip bara slänger in all skit i Postbilarna när dom lastar. Dom skiter ju i vilket.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
630749
May 26, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

vet inte om någon har sagt det innan men, skall man ha en problemfri butik skall man köpa av Dustin. De skickar tom ut returembalage vid problem. Lite dyrare --> mycket trevligare.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
630791
May 26, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: vet inte om någon har sagt det innan men, skall man ha en problemfri butik skall man köpa av Dustin. De skickar tom ut returembalage vid problem. Lite dyrare --> mycket trevligare.

Det riktigt otrevliga med Dustin är dock deras fraktpriser.
95:- per pryl. :cy:
iofs ska inte jag gnälla med tanke på att jag har en butik nere på stan som samarbetar med Dustin och tar hem allt i deras sortiment fraktfritt. 😉

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
630844
May 26, 2004 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag Dustin.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
630947
May 27, 2004 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=Krqagyzzz]vet inte om någon har sagt det innan men, skall man ha en problemfri butik skall man köpa av Dustin. De skickar tom ut returembalage vid problem. Lite dyrare --> mycket trevligare.

Det riktigt otrevliga med Dustin är dock deras fraktpriser.
95:- per pryl. :cy:
iofs ska inte jag gnälla med tanke på att jag har en butik nere på stan som samarbetar med Dustin och tar hem allt i deras sortiment fraktfritt. 😉

visst, dyrt är det men lita på dem kan man.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
631395
May 27, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: Vad menar du med att dom ska öppna paketet och kolla så att allting stämmer?
Ska dom öppna din nya processor och "prövköra" den lite för att se om den överklockar bra och sedan tejpa ihop förpackningen bäst det går?

han skrev specifikt att det var en fyndvara, alltså nåt som dom fått in på ångrat köp... då borde dom iaf testa

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
631746
May 27, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget problem med db för mig heller. Iofs har jag bara handlat därifrån en gång, men det gick bra. Men jag gillar ändå komplett mer.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
631825
May 27, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag handlar det mesta från datorbutiken.com och har nog genom åren lagt ner en drygt 20k på grejer därifrån och har inte ett enda sak att klaga på.

[TBOC]Razor
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
631982
May 28, 2004 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

fragone wrote: men tänk hur mycket det skulle kosta att testa alla grejor dom få in, skulle ju ta åratal...

Test/montering av datorn kostar 990kr
--------------II--------------- samt installation av valt OS kostar 1290kr laugh

det gör man ju gratis hemma på fem minuter

hellebjork
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
632034
May 28, 2004 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Han köpte en fyndvara, en sån om något borde dom testa så att det är funktionsdugligt före dom säljer det vidare. För det är oftas returer osv.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
632043
May 28, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

När ni ändå skryter om dustin, så får jag vad jag vill moms- och fraktfritt. Pwnd.
Men det lönar sig sällan.

[TBOC]Razor
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
632067
May 28, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

ni som klagar på att det tar för lång tid att få grejerna från DB, jag har ett litet knep till er: beställ grejerna INNAN ni har pengar till det eller tidigt i månaden, under månaden gör ni slut på pengarna i normal takt och när löningen kommer så dimper paketet med era grejer också ner brevlådan

så lätt var det avklarat. Ännu ett problem fixat laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 352
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL