February 21, 2006
Jag beställde 5 bläckpatroner från företaget inkclub.
Jag fick 10% rabatt genom att använda en speciell länk. Jag hade även en rabattkod som gav mig fotopapper på köpet.
Beloppet som stod på deras hemsida var 598:- och det stod även i ordererkännandet jag fick på mail.
När jag sedan kikade på vad de dragit från mitt kreditkort så blev jag förvånad över att de hade dragit 664:-
Detta utan att kontakta mig. Så jag mailade dem och frågade varför de gjort så. Anledningen var att man inte kunde kombinera dessa erbjudanden(10% och fotopapper på köpet).
Företag FÅR INTE göra så! Jag har inte ens ett kvitto som visar det högre beloppet.
Det är inte beloppet som är problemet utan hur de hanterar kunder.
Jag har fått erbjudande att skicka tillbaka patornerna och få pengarna tillbaka.
Det är inget problem att göra eftersom jag inte öppnat patornerna ännu.
Dock så har jag inte en frankerad kartong och vill att de skall skicka en sådan till mig. Är det för mycket begärt tycker ni?
June 11, 2001
Det är totalt olagligt att ta ett högre belopp en vad som framgår på kvittot. Du bör även polisanmäla detta som avtalsbrott eller stöldförsök. Hör även av dig till plus eller någon tidning så att dom får skämmas liter mer.
Kontakta även Pricerunner eller liknande och meddela detta då dom kommer att få en anmärkning där.
1 Guest(s)