October 22, 2001
Vill varna för riksdata och dess sätt att sköta sina affärer. Har kompisar som beställt detta:
Intel Pentium4 3.0GHz,800MHz, 1 Gb DDR 400, PC3200 (2x512Mb), 120 Gb HDD 7200RPM 8Mb cache, ATI Radeon 9800 128Mb DDR DVI TVO Sapphire, LG 16x DVD läsare med program, 52x CDRW brännare med program, 3com 3c40 Gigabyte nätverk, Digital Audio 6 channel, ASUS P4C800 Deluxe, 800MHz Firewire 1394 Serial ATA AGP8USB 2.0 5st lediga PCI-platser, 1.44" Floppy, Microsoft Windows XP home OEM med CD skivan, Microsoft Internet tangentboard, Microsoft Optical Scroll Mus, 700watt Subwofer högtalare, Compucase SILENT Miditower 300watt, HYNDAI 19" Q910S Dynaflat-X Flat 110kHz TCO99 0.20 HDP 1600x1200max. resolution Dynaflat-X
PRIS: 12000kr
Nu så har det gått 3 månader sedan beställningen men ingen dator har dykt upp ännu, det värsta är att man får inte ens ett datum nu när den kommer kunna levereras. Jag har ringt för mina kompisar räkning eftersom de inte kan så mycket om datorer samt att jag rekommendera paket åt dem eftersom de var så billigt och känner mig lite skyldig. Svaren man fått av kundtjänsten är under all kritik och visar dåliga kunskaper om hårdvara. Deras chef bara skyller ifrån sig på underleverantörer och andra dåliga ursäkter, vill säga att han lät som en dålig bilförsäljare. Att de har kassa underleverantörer är ju inte direkt kundens problem utan han får ju fixa fram de firman lovat på något sätt eller ersätta de med likvärdiga produkter. De roliga är att de hade kortet inne när jag ringde och fake beställde ett men sen när jag prata med om det så var de inköpta till för högt pris för att de skulle kunna säljas med paketet. Återigen så är det inte kundens bekymmer.
Så erbjuder chefen att byta ut ATI Radeon 9800 128Mb DDR DVI TVO Sapphire mot ett 9600Pro 256mb eftersom de nästan är lika bra enligt han, Skratt eftersom det är skit mot 9800NP men de roligaste var att de skulle ha SAMMA PRIS på paketet. Sen att det kortet är 2000 kr billigare verkar inte spela någon roll. Man kunde också få byta 9800NP till Pro för ”ENDAST” 1000kr, fast deras prisskillnad var 675kr.
Jag hade tyckt att det var ok att byta till något av dessa alternativ men deras pris samt sätt att framföra bytet var ett skämt. Hur många har det inte lurat att göra detta byte samt tjänat mera pengar på varje byte och paket som gjorde det. Dessa byten för de priserna är ju ett skämt minst sagt.
Har mailat till dem men inte ens fått ett svar på det, dålig service.
Nu har det stått i 2 månader att lev.tiden är framflyttad i 3 veckor pga. att de inte har inne 9800NP. Idag så fanns inte ens paketet kvar på hemsidan och grafikkortet finns inte heller på sidan.
Riksdata verkar vara nya Dataprince Jag rekommenderar alla som blev lurad att betala för mycket för 9800Pro bytet samt bytet till 9600Pro att anmäla detta till KO och svarta listan på nätet. Vi som köper mycket måste försöka sanera branschen med att bojkotta dessa företag som gör mera skada än nytta för branschen.
BOJKOTTA DATABUTIKER SOM INTE KAN NÅGOT, FÖRSÖKER LURA KUNDER ELLER BARA SKITER I ATT HÅLLA DET DEM LOVAT.
Lite länkar:
http://forum.sweclockers.com/s.....genumber=1
http://forum.sweclockers.com/s.....did=193908
http://www.fragbite.com/?threadID=10080
http://www.svartalistan.com har fått ta emot en anmälan
October 19, 2002
May 23, 2001
Finns nog en tråd om just detta erbjudandet på sweclockers som skapades när erbjudandet precis hade kommit till.
Det som man kom fram till då, om jag kommer ihåg rätt, var att det var för bra för att vara sant, någon hade roat sig med att plocka ihop delarna var för sig och hade fått ett pris på över 20 000:-, det säger sig självt att dom inte kan sälja det i ett paket för 50 % av styckepriset?
Som vanligt så är det så att om något verkar vara för bra för att vara sant, så är det nog inte sant heller.
Det är nog lika bra att ni glömmer den där datorn och köper en annan istället.
Såg att du gjort några länkar, vet inte om tråden jag nämnt finns med där.
October 2, 2003
Kunde inte bara passa på att påpeka Data Prince 16 st. anmärkningar (Hahahhahaha, nollor).
Vilket företag svarar en missnöjd kund följande:
"Han fullständigt ljuger!!! Ljuger!!!
Han måste vara spion från en våra konkurrenter för att försöker förstöra DataPrince!"
Hehehe ock kom i håg att vid detta tillfälle så hade de blivit anmärkta 4 gånger (bara). Nu när de fått nästan ett tjugotal anmärkningar så svarar de inte ens på till den som anmärker...
EN sak är iaf klar ja ska inte ens Fundera på att köpa nånting där!!!
December 8, 2002
Bra att sådant här kommer fram i ljuset.
Alldeles för många blir lurade av skrupelfria datahandlare.
Hoppas du skickade en kopia på ditt inlägg till firman, så att
dom kan se hur vi kunder reagerar.
Det bör ge en fingervisning om att framtida kundunderlag är
kraftigt hotat.
//Katz
October 19, 2002
October 22, 2001
Jag kommer ringa upp chefen igen och säga att antingen rycker han upp sig och gör företaget seriöst eller så kan han lika gärna slå igen eftersom jag kommer förfölja han med dålig publicitet. Hatar folk som försöker lura på folk saker för ett alldeles för högt pris, skiter i att hålla de som är lovat, ljuger, lurar om hårdvarans prestanda..... osv.....
Så jag kommer maila alla länkar till dem som jag skrivit eller hittat om detta så de får se att vi kunder inte tar denna skit!
October 19, 2002
Stal wrote: Jag kommer ringa upp chefen igen och säga att antingen rycker han upp sig och gör företaget seriöst eller så kan han lika gärna slå igen eftersom jag kommer förfölja han med dålig publicitet. Hatar folk som försöker lura på folk saker för ett alldeles för högt pris, skiter i att hålla de som är lovat, ljuger, lurar om hårdvarans prestanda..... osv.....
Så jag kommer maila alla länkar till dem som jag skrivit eller hittat om detta så de får se att vi kunder inte tar denna skit!
Stå på dig Stal! gl .. må det goda segra, hoppas detta leder till att de skärper sig eller lägger ner.
1 Guest(s)