May 29, 2004
Hur är det egentligen med dessa chassin? Jag funderar på att köpa nya datorkomponenter för att själv bygga ihop och det jag undrar är om det skulle vara möjligt att använda sig av min gamla låda från 1999 (en sådan där liten - midtower? samt ett nyköpt nätaggregat (står 230 V på det).
Processor som jag funderar på är XP2800 och kommer antagligen använda den nya datorn för spel, grafiskt arbete, film, möjligtvis videoredigering. Vad finns det för argument för att jag inte skulle kunna använda mig av min gamla låda och nätagreggat?
Vänlig hälsning
January 29, 2003
Ja du, bara lådan är ATX så har du nog inga problem att få in ett nytt moderkort. Vad det gäller nätagg så är det bara att testa. Man rekommenderas att köpa ett på minst 350W, men jag kör mitt NForce2 kort, XP1700+, FX5200 och Volcano 12 utan några problem på mitt gamla 250W nätagg. Det kan skilja sig i kvalitet mellan nätagg, och där får du vara försiktig, för processorn kan vara lite kinkig.
March 10, 2003
Annars finns det billiga budgetlådor. Kanske inte är så snygga men får jobbet gjort.
Man kan även få problem med att CDrom och minnesplatserna stör varandra.
En kompis gamla låda var smalare än dagen och 5.25" platserna hindrade att han monterade moderkortet riktigt.
Dock löstes det ganska snabbt med en Dremel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)