May 30, 2001
29 januari, varan (en hd) i lager "grön tumme", beställning sker.
1 februari har de pengarna på kontot enligt banken.
18 februari (redan..) kommer fel hårddisk, 30 minuters läsning på hemsidan krävs innan en sk returbegäran kan fyllas i och skickas.
20 februari kommer returnummret som krävs för nästa steg, begära fraktlapp. Fraktlapp begärs.
22 februari kommer fraktlapp, äntligen efter fyra dagar kan man skicka tillbaks det som de skickat fel.
5 mars behagar db svara på de mail som skickats om vad hårddisken tagit vägen "Hej!
Jag skall se till att en ny disk lämnar oss så fort så möjligt."
12 mars efter ytterligare mail med krav på besked om varför den inte kommer och med krav på kompensation för ränteförlust, utlägg för CD-R skivor "Hej!
Er Hårddisk kommer att skickas idag."
Inga förklaringar till förseningen av leveransen eller svar på hur de kommer kompensera kunden (mig) under hela perioden, nu har det gått 42 dagar. Detta är inget seriöst företag, de skiter i kunderna uppenbarligen. Det är ju fritt att tolka deras hantering, men jag eller mina vänner vågar aldrig mer chansa, det finns flera butiker att välja ibland.
Ursäkta, behövde informera Er och få ut lite frustration..
February 11, 2001
Hmm. Jo. De har ju enligt ryktet haft stora problem med diverse saker.
Processorer levererades och är sönder vid leverans. Och DB säger "Det har ni vållat själva".. Hände närstående datorbutik 7 ggr förra året.
Svårare med ändå enkla lösningen var att ta kontakt med AMD själva.
Det var ju också bara AMD processorer så det talar ju för sig själv :burn: :burn: 😀 😀
July 25, 2001
Har också handlat hårddisk av för typ 8 månader sedan. Den behagade braka ihop efter 4 månader. Det var en IBM 60GXP. Tog mig lika många turer och reklamera den. Jag kom nog i upp i 40 dagar jag också. Hårt liv vi lever. Jag fick tom stå för frakten själv trots att det var en reklamation. Jag klagade ivetvis och fick ett liknande svar som dig. Ledsen att det tog tid men nu är den skickad typ. Jäkligt surt då det var den enda disken som jag hade för tillfället. En dator som står oanvänd i 40 dagar för att de ej fattar att IBM pajjar ibland och att de bör fatta det direkt och inte kolla igenom den i 17 dagar som för mig. Helt sjukt.
April 6, 2001
Att det är fel på grejorna är knappast DB:s fel.
Dock håller jag med, de verkar skita fullständigt i sina kunder. Tack vare att de är billigast så tror de kanske sig ha råd med det men de kommer att få det i röven så småningom (hoopas jag).
Har beställt därifrån ca 5 gånger. Har man tur och får rätt och fungerande produkter så finns det inte så mycket att klaga på. Tillstöter problem så bör man dock be till gud.
Asslö mailhantering med arroganta svar som regel, hopplösa telefonköer. (senast satt jag i telekö i 35 minuter sen bröts samtalet)
Faan, man borde välja komplett eller nåt annat ställe nästa gång men DB-svinen är ju tyvärr billigast för det mesta...
January 8, 2001
On 2002-03-12 15:33, -=Andreas=- wrote:
Har också handlat hårddisk av för typ 8 månader sedan. Den behagade braka ihop efter 4 månader. Det var en IBM 60GXP. Tog mig lika många turer och reklamera den. Jag kom nog i upp i 40 dagar jag också. Hårt liv vi lever. Jag fick tom stå för frakten själv trots att det var en reklamation. Jag klagade ivetvis och fick ett liknande svar som dig. Ledsen att det tog tid men nu är den skickad typ. Jäkligt surt då det var den enda disken som jag hade för tillfället. En dator som står oanvänd i 40 dagar för att de ej fattar att IBM pajjar ibland och att de bör fatta det direkt och inte kolla igenom den i 17 dagar som för mig. Helt sjukt.
Händer det igen... skicka disken direkt till IBM. går mycket fortare och det kostar inte speciellt mycket extra i frakt(tog tre dagar för mig sist, den kom med UPS direkt till dörren=D )
+ att du får garanterat en fungerande disk tillbaka!
June 11, 2001
Säger som jag alltid har sagt, man handlar på
June 1, 2001
Jag handlar heller inte av DB längre, av många skäl, senast att de tog tre veckor på sig att levera en förbetalad processorn som var "grön" när jag beställde den.
Kan rekommendera dataparadiset.com, dustin.se, specitek.se
Mycket snabba och bra allihopa, dataparadiset och dustin har båda skickat kompensation till mig när de gjort nåt fel och grejerna kommer blixsnabbt ( iallafall inom Stockholm ).
Specitek reklamerade jag en disk en gång och det gick snabbt och smidigt utan något tjafs.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2002-03-14 02:52 ]
May 30, 2001
För att avsluta mitt första inlägg så kom till slut den j***a hårddisken igår 14 mars.
Fortfarande inget besked alls om varför allt dröjt så otroligt länge, inga ursäkter, inga förklaringar, ingen kompensation...Inget mer än en sannslöst försenad leverans och nonchalant beteende mot sin kund.
Ärligt talat, det finns ingen anledning till att handla där längre, att deras priser är bra (det får man ändå säga) betyder ingenting om varje beställning är en stor chansning. Ni som ändå väljer att handla där, Lycka till!
Aldrig mer datorbutiken!
_________________
AMD 1.4, Gigabyte 7dxr, 512 DDR, Leadtek GF3..
[ Detta Inlägg ändrades av: larsa den 2002-03-15 12:03 ]
2 Guest(s)