Aldrig mer datorbutiken, Varning!|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Aldrig mer datorbutiken, Varning!
larsa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 12, 2002 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

29 januari, varan (en hd) i lager "grön tumme", beställning sker.

1 februari har de pengarna på kontot enligt banken.

18 februari (redan..) kommer fel hårddisk, 30 minuters läsning på hemsidan krävs innan en sk returbegäran kan fyllas i och skickas.

20 februari kommer returnummret som krävs för nästa steg, begära fraktlapp. Fraktlapp begärs.

22 februari kommer fraktlapp, äntligen efter fyra dagar kan man skicka tillbaks det som de skickat fel.

5 mars behagar db svara på de mail som skickats om vad hårddisken tagit vägen "Hej!
Jag skall se till att en ny disk lämnar oss så fort så möjligt."

12 mars efter ytterligare mail med krav på besked om varför den inte kommer och med krav på kompensation för ränteförlust, utlägg för CD-R skivor "Hej!
Er Hårddisk kommer att skickas idag."

Inga förklaringar till förseningen av leveransen eller svar på hur de kommer kompensera kunden (mig) under hela perioden, nu har det gått 42 dagar. Detta är inget seriöst företag, de skiter i kunderna uppenbarligen. Det är ju fritt att tolka deras hantering, men jag eller mina vänner vågar aldrig mer chansa, det finns flera butiker att välja ibland.

Ursäkta, behövde informera Er och få ut lite frustration..

Diandro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 316
153159
March 12, 2002 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

För mig funkade dom bra...

beställde å hade de "rätta" varorna 6 dagar senare. Lite lång tid kanske men fick rätt HD fick jag i alla fall!

Mattias aka [NH]TheGhozt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
153163
March 12, 2002 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm. Jo. De har ju enligt ryktet haft stora problem med diverse saker.

Processorer levererades och är sönder vid leverans. Och DB säger "Det har ni vållat själva".. Hände närstående datorbutik 7 ggr förra året.

Svårare med ändå enkla lösningen var att ta kontakt med AMD själva.

Det var ju också bara AMD processorer så det talar ju för sig själv :burn: :burn: 😀 😀

-=Andreas=-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
153165
March 12, 2002 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Har också handlat hårddisk av för typ 8 månader sedan. Den behagade braka ihop efter 4 månader. Det var en IBM 60GXP. Tog mig lika många turer och reklamera den. Jag kom nog i upp i 40 dagar jag också. Hårt liv vi lever. Jag fick tom stå för frakten själv trots att det var en reklamation. Jag klagade ivetvis och fick ett liknande svar som dig. Ledsen att det tog tid men nu är den skickad typ. Jäkligt surt då det var den enda disken som jag hade för tillfället. En dator som står oanvänd i 40 dagar för att de ej fattar att IBM pajjar ibland och att de bör fatta det direkt och inte kolla igenom den i 17 dagar som för mig. Helt sjukt.

Ken Shabby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 339
153185
March 12, 2002 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det är fel på grejorna är knappast DB:s fel.
Dock håller jag med, de verkar skita fullständigt i sina kunder. Tack vare att de är billigast så tror de kanske sig ha råd med det men de kommer att få det i röven så småningom (hoopas jag).
Har beställt därifrån ca 5 gånger. Har man tur och får rätt och fungerande produkter så finns det inte så mycket att klaga på. Tillstöter problem så bör man dock be till gud.
Asslö mailhantering med arroganta svar som regel, hopplösa telefonköer. (senast satt jag i telekö i 35 minuter sen bröts samtalet)
Faan, man borde välja komplett eller nåt annat ställe nästa gång men DB-svinen är ju tyvärr billigast för det mesta...

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
153186
March 12, 2002 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-12 15:33, -=Andreas=- wrote:
Har också handlat hårddisk av för typ 8 månader sedan. Den behagade braka ihop efter 4 månader. Det var en IBM 60GXP. Tog mig lika många turer och reklamera den. Jag kom nog i upp i 40 dagar jag också. Hårt liv vi lever. Jag fick tom stå för frakten själv trots att det var en reklamation. Jag klagade ivetvis och fick ett liknande svar som dig. Ledsen att det tog tid men nu är den skickad typ. Jäkligt surt då det var den enda disken som jag hade för tillfället. En dator som står oanvänd i 40 dagar för att de ej fattar att IBM pajjar ibland och att de bör fatta det direkt och inte kolla igenom den i 17 dagar som för mig. Helt sjukt.

Händer det igen... skicka disken direkt till IBM. går mycket fortare och det kostar inte speciellt mycket extra i frakt(tog tre dagar för mig sist, den kom med UPS direkt till dörren=D )
+ att du får garanterat en fungerande disk tillbaka!

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
153779
March 14, 2002 - 1:28 am
sp_Permalink sp_Print

Säger som jag alltid har sagt, man handlar på Skribo Font AB så slipper man problem eftersom dom är bäst helt enkelt, har alldrig haft problem med att byta eller reklamera en vara. Det är bara att komma in, tom när jag hade brutit av minneskretsen på moderkortet vilket inte går på garanti, var det inget snack om saken, utbyte på plats.

Nibbler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
153787
March 14, 2002 - 1:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jag handlar heller inte av DB längre, av många skäl, senast att de tog tre veckor på sig att levera en förbetalad processorn som var "grön" när jag beställde den.

Kan rekommendera dataparadiset.com, dustin.se, specitek.se

Mycket snabba och bra allihopa, dataparadiset och dustin har båda skickat kompensation till mig när de gjort nåt fel och grejerna kommer blixsnabbt ( iallafall inom Stockholm ).

Specitek reklamerade jag en disk en gång och det gick snabbt och smidigt utan något tjafs.

[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2002-03-14 02:52 ]

larsa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
154220
March 15, 2002 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

För att avsluta mitt första inlägg så kom till slut den j***a hårddisken igår 14 mars.

Fortfarande inget besked alls om varför allt dröjt så otroligt länge, inga ursäkter, inga förklaringar, ingen kompensation...Inget mer än en sannslöst försenad leverans och nonchalant beteende mot sin kund.

Ärligt talat, det finns ingen anledning till att handla där längre, att deras priser är bra (det får man ändå säga) betyder ingenting om varje beställning är en stor chansning. Ni som ändå väljer att handla där, Lycka till!

Aldrig mer datorbutiken!

[ Detta Inlägg ändrades av: larsa den 2002-03-15 12:03 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 513
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL