November 10, 2002
Jepp som topicen säger.
Har precis sålt iväg min 2:a dator. Eller iaf 2 delar av den. P4 2 Ghz (Northwood) + Gigabyte GA-8IRX. Får 2000:- för skiten så jag är nöjd.
Tänkte för första gången i mitt liv köra AMD. Men bara på testburken.
AMD XP 2200-2400+ är det tänkt att jag ska köra. Och ett Epox 8RDA+ om inget annat rekommenderas. Kylfläns blir nog en SLK-800. och en enermax fläkt på den.
Verkar detta vettigt? 🙂
October 11, 2001
DarkStormZ wrote: Jepp som topicen säger.
Har precis sålt iväg min 2:a dator. Eller iaf 2 delar av den. P4 2 Ghz (Northwood) + Gigabyte GA-8IRX. Får 2000:- för skiten så jag är nöjd.
AMD XP 2200-2400+ är det tänkt att jag ska köra. Och ett Epox 8RDA+ om inget annat rekommenderas. Kylfläns blir nog en SLK-800. och en enermax fläkt på den.Verkar detta vettigt? 🙂
Låter mycket bra. TwinMOS RAM för billigt PC3200 som klarar CAS2, Corsair för nästan det dubbla som klarar några MHz mer. Ska du klocka upp processorn så ska du ha 2400+ (Tbred-B), inte 2200+ som är en Tbred-A.
November 10, 2002
Pjotr wrote: [quote=DarkStormZ]Jepp som topicen säger.
AMD XP 2200-2400+ är det tänkt att jag ska köra. Och ett Epox 8RDA+ om inget annat rekommenderas. Kylfläns blir nog en SLK-800. och en enermax fläkt på den.Verkar detta vettigt? 🙂
Låter mycket bra. TwinMOS RAM för billigt PC3200 som klarar CAS2, Corsair för nästan det dubbla som klarar några MHz mer. Ska du klocka upp processorn så ska du ha 2400+ (Tbred-B), inte 2200+ som är en Tbred-A.
Jepps 🙂 Lite påläst är man iaf. Fick nu mina 1024 DDR PC2100 såla med moderkortet och CPU:n så nu behöver jag inte lägga extra cash på minnen... blir nog TwinMOS till den burken. Den har inte så hög prioritet.
1 Guest(s)