October 20, 2001
Oj, oj, oj....om du nyss köpte din XP prolle så boksavligen SLÖSADE du med pengar hehe
Den största sänkningen AMD kommer att göra på sina XP prollar är på XP 1600 med 23%.
CPU | New Price | Old Price | Cut
XP 1800+| $210 | $252 | 17%
XP 1700+| $152 | $190 | 20%
XP 1600+| $124 | $160 | 23%
XP 1500+| $115 | $130 | 12%
En dollar är "ungefär" 10kr.
Tur att jag just AVbeställde min 1600, en 1700 blir ju till och med billigare än vad jag tänkte lägga ut
Inte för att jag tror det här har mycket med stepping att göra men det finns ju en del som kommer att läsa det så dom kanske hinner avbeställa eller vänta som jag. Fast om du har pengar att slösa ja köp redan nu då heh
Skickat mail till http://www.datorbutiken.com och frågat om dom också kommer att sänka priset på sina XP prollar eller om jag ska beställa från nån som gör det och råda andra till samma sak. Hehe det borde ju få dom att tänka lite MUAHAHA
October 20, 2001
On 2001-10-27 18:02, Noby wrote:
Beror på vart du såg dessa priser i dollar nånstans? Jag hoppas för din egen skull att det inte var tex USA för då blir frakten så hög som halva prolle priset
Hehe vart tror du db.com, komplett.se mm. gör sina inköp ifrån?
Sen så är det inte SÅ dyrt att köpa nåt i från USA som man tror.
Tex. En XP1600 kostar nu 1700:- på db och i dollar är det ca $170 men nu ligger dom ju redan på $160 i USA INNAN sänkning och 23%=160*0,77 = 123,2 ~123 som är ungefär 1230 svenska spänn.
Så en XP1600 från db inkl. frakt (ca 200) blir ca 1900:-
Från USA 1230:- + frakt.
Nu vet jag inte exakt men frakten blir INTE 670 spänn från USA så mycket vet jag så du tjänar på det hur som hellst och är du riktigt smart så beställer du fler prylar direkt från USA när du ändå håller på för jag kan garantera att dom är billigare på typ ALLT, hör med nån kompis också så halverar du frakten .
Ang. mitt mail till db om sänkningen tror jag dom tänker på med tanke på att jag undrade om jag skulle vänta tills dom sänker ELLER om jag ska beställa från dom som sänker priset och att JAG även kommer att råda andra till det. Det tror jag kommer att få dom på lite andra tankar vad gäller sänkning.
Har fixat en till så frkaten blir billig för mej, ska kolla mer å kanske få med en till för att få en ännu billigare frakt.
Men om fler skickar mail angående att beställa någon annan stanns ifrån tror jag hjälper en HEL del, sätt lite press på dom å skicka + tipsa kompisar om det. TVINGA dom till en sänkning
October 20, 2001
On 2001-10-27 23:56, pcspel wrote:
Priserna ovanför gäller vid köp av 1000st samtidigt....
Precis, dom gör ju STORA inköp och får dom billigare från sina leverantörer så sänker dom ju priset, nån återförsäljare kommer ju göra det så sänker dom inte är dom ju DUM!!!
Alla köper ju där det är billigast och såna nyheter har en tendens att sprida sej FORT och vad jag vet så har db bra priser och går nån under dom så förlorar dom ju MASSOR
Sen tror jag det blir billigare att beställa över atlanten ändå
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-28 00:01 ]
1 Guest(s)