January 20, 2003
Tänkte lägga max 4000 på nytt mobo + Athlon64 CPU nu i jul.
Har tänkt mig:
MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX
AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Socket939 (0.09'an)
Jag tänker behålla mitt radeon 9800 pro, så att köpa pci-express är inte aktuellt...
Finns det bättre mobo + cpu att läga max 4000 på?
January 20, 2003
Sardaukar wrote: Utmärkt val 🙂
Ja tänkte det... är dock lite skraj över att köpa MSI mobo't, eftersom jag hört att vissa användare har problem med det tillsammans med Antec's TruePower nätagg (vilket jag har, 430W). Har iofs hört från andra att det funkar fint med deras Antec så det kanske inte är någon fara...
January 20, 2003
GooGeL wrote: Det skall visst släppas ett DFi NF4 kort med stöd för AGP.
Tycker att du skall vänta på den 😉 Ifall du kan.. Vet inte exakt dock när det kommer :/Om inte annat så är ett Abit AV8 ett utmärkt val. MSI skulle jag inte röra med en tång ens.
Men men...
Jag skulle inte heller rört MSI med tång, fram tills jag läste moboroundup på anandtech ( http://www.anandtech.com/mb/sh.....&p=19 ), där MSI't fick absolut högst...
January 20, 2003
GooGeL wrote: Ja men, vem litar på Toms hardware nu förtiden?
Layouten på brädan är ju hyffsat screwed. Sen så är det ju som sagt ett MSI.Vissa kasnke hurrar över brädan, men jag tänker då inte hurra över den.
Usch nej..
det var anantech ivf...
men Nforce 3 Ultra vs. VIA K8T800 Pro då?
December 18, 2002
Well, Abit sket t ex i att göra en NF3 bräda för att den knappast är fläckfri från buggar eller vad man nu skall kalla det.
Självaste chipset alltså..
Jag kör iaf på med ett Abit AV8 (med K8T800Pro chipset) idag. Jag är mer än nöjd!
Inte så mycket jidder onboard. Endast det allra nödvändigaste.
Synd att jag inte har några ordentliga stickor så att man får leka lite med brädan :/
Vet inte vad du riktigt vill höra 🙂 Om du nu är sugen på en sådan bräda så maila där du tänker köpa ifrån och hör vilken bios version som är in flashad.
Krävs ett nyare än v1.6 för att det skall funka med Winchester processorerna.
Vissa har haft problem också med combon Antec TP nätagg samt med detta mobot.
Dock är det väldigt få som har råkat ut för det. Orsaken är att nätagget har en för klen 5VSB.
Skall visst vara fixat dock i de nyare nätaggen.
Har för mig att Antec har gått ut med att de byter ut de nätagg som inte fungerar med kortet.
Well well... Jag har då inte haft några problems alls hur som helst.
December 5, 2001
Anledningen till att många har problem med MSI's kort är att det är sååååå många som har det. Procentuellt sett är det inte fler som har problem med det kortet än något annat. Jag är grymt nöjd med mitt. Kör f.ö. med ett Antec Truepower 550W. Ryktas även om att det inte funkar bra med TwinMos-minnen men pytsan heller 😀
Det fanns kanske problem med tidigare BIOS vad vet jag.
January 20, 2003
GooGeL wrote:
Krävs ett nyare än v1.6 för att det skall funka med Winchester processorerna.
Vissa har haft problem också med combon Antec TP nätagg samt med detta mobot.
Dock är det väldigt få som har råkat ut för det. Orsaken är att nätagget har en för klen 5VSB.
Skall visst vara fixat dock i de nyare nätaggen.Har för mig att Antec har gått ut med att de byter ut de nätagg som inte fungerar med kortet.
Hmm, så det finns kompabilitetsproblem mellan Antec TP och Abitkortet också alltså? Jag tror jag har gamla nätagget nämligen :
Ang. vilken moborev som säljs så går det väl att flasha om bios ändå så att den funkar med winchester?
January 20, 2003
Ajin wrote: http://xtremesystems.org/forum.....hp?t=46730
Sweet! :worship:
2 Guest(s)