March 6, 2006
Tjena!
Det är dags för mig att byta dator, det har det varit länge. Jag har kört med samma windows dator sedan maj 2002 bara bytt grafikkort en gång.
Nåväl Jag tänkte bygga en ny burk med ett Antec P180 chassi, en core 2 duo E6600 cpu, samt så tänkte jag mig ett nvidia 7950 GT kort och komplett verkar få fram detta passivt kylda kort från XFX. Tror ni att det funkar, att kortet passar in i lådan, bör jag köpa en 80mm fläkt och stoppa i den svarta plastlådan som finns inuti Antec chassit som jag tror skulle antingen blåsa mot eller dra luft från grafikkortet?
I övrigt tänkte jag använda
Asus P5B deluxe
1 st seagate barracuda 7200.10 320GB
1 st NEC DVD brännare
2 st 1 GB DDR2 6400 moduler
Tagan Easycon 530W
funderar också om jag skulle använda en Thermaltake Big Typhoon till cpu'n, men eftersom chassit har två fläktar i närheten av cpun, kanske man klarar sig med den kylfläns och fläkt som kommer med cpun? om man inte ska överklocka så hårt eller alls
Verkar detta vettigt?
April 7, 2006
Hur du behöver göra ang grafikkortet vet jag inte. Men jag har den här lådan och Zalman CNPS9500 som cpu-fläkt och kör den på lägsta hastighet med en AMD64 3700+ Och den blåser rakt mot bakre fläkten vilket gör att den drar ut den varma luften direkt. Antex p180 är en riktigt bra låda!
March 6, 2006
Jag har läst att de två 12 cm fläktar som sitter högst upp i bakkant samt i toppen på Antec P180 har tre hastigheter, hur ställer man in dom? Man måste in i lådan antar jag, men är det lätt att ställa om dom?
Tänkte utifall man får varva upp dom när man skall spela spel som gör att grafikkortet genererar värme, och ställa ner dom när man ska jobba med ordbehandling/kalkyl.
Man kanske skulle ha en sån där fläktregulator på framsidan monterad i en 5,25 tums slot?
1 Guest(s)