June 3, 2001
Har en polare som tycker att AMD är skit och inget att ha..
Han betalar hellre 6-7 lakan till för att få en P4.
Allså, är dom så dåliga/ostabila som killen säger?
Enligt mina erfarenheter så är AMD inte så dåligt i dagsläget.
Vet att K-5:an och K-6:an inte var nåra höjdare men dom nya ska ju tydligen vara bra.
Dom är ju snabbare och billigare än P4:an har jag fått reda på genom detta forum.
Har hört att AMD inte ska vara kompertibla me spel överhuetaget...
OBS!! Detta är bara det JAG har hört.
Det lär ju finnas en del här som har AMD TB och som vet vad dom snackar om.
July 27, 2001
asså...saken e ju så att ni kanske vill tro herr "tja-jag-jobbar-och-tjänar-fett-med-stålar-på-att-lura-på-er-fett-med-dyra-onödiga-blaj-saker-jao" som jobbar i en datorbutik i stockholm city och som pejlar in snubbar som kommer in i butiken AAÄÄÄÄÄÄ!!! shit...
jag...hmm, jag är kanske så j**la skadeglad...ERKÄNNER! fett skade glad HAHAHAH!!!!
känner en som skaffade en söt p4 burk..med hela 128 mb RAMBUS (hihi, bättre än en söndagsrevy på svt på ett ålderdommshem yäää)
jaja, nu ville herr *jag e rik och skiter i andras råd* kunden skaffa mer minne...jaaaaaaaaaaaaaaaaaa va roligt, då kommer man själv in i bilden "visst jag kan hjälpa dig"
man kollar i burken..och vad hittar man?..
JOO!!! 2 st par med 64 mb rambus...alla rimm platser upptagna! HAHAHAHAH!!!
dags att pröjsa lika mycket för nya minnen som du gjorde för datorn :grin::D:D:D
yäääää!!! smart ass...
men, jaja, amd ja...jo, mucho instabilo krashis hela tiden igår idag hela veckan!?
MYYYYYYYYT! det var via´s otroligt roliga budget chipsets som de levererade till k6-2:an som skapade dessa roliga rykten.
varför skulle via slösa extra pengar på via shipsena eftersom de skulle vara till budget system? lalala
idag e det andra tankar, nu när amd gäller i riktiga prestanda burkar så MÅSTE de fixa stabilare saker...
eeeeiiiiiii vadå jaoooooo..love amd...love ibm....shit
June 11, 2001
AMD Är bra, för er som inte hajjat det kan jag upprepa mig
AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra,AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra, AMD Är bra. 😀
December 19, 2000
On 2001-07-27 23:30, totto wrote:
Enligt mig så har bara AMD misslyckats med en prolle K5!
Jag kan säga att de har misslyckats med K6-2 med... men de nya duron och athlon är ju bra .... tvekade på om jag skulle köpa mig en duron efter min dåliga erfarenhet med en k6-2 350.... men det är ett bra köp och billigt med
June 8, 2001
On 2001-08-10 00:16, totto wrote:
Har ALLTID kört AMD, enda prollen som sög va K-5:an!
:worshipp: !AMD FOREVER! :worshipp:
LOL! Hade inte animationer på i IE så jag insåg inte att smilies hade animationer. Grymma e dom!
Amd är idag helt klart kung!
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-08-10 14:49 ]
April 1, 2001
Egentligen så har inte Intel något att göra på processor marknaden... Om Intel är dyrare och sämre så är det ju bara korkat att köpa Intel. Det finns lixom ingen bra anledning till att inhandla en sån sak. AMD äger så otroligt mycket mer i dagsläget !
Det är jävligt synd att AMD inte har så bra rykte inom OEM branchen. Men om man tittar i t ex ett SIBA reklamblad nu för tiden som dimper ner i brevlådan så ser man AMD system också, vilket är kul !
June 18, 2001
iNTEL gör jävulskt bra processorer. Inget snack om saken.
Fast idag så har dom inte det där övertaget som dom hela tiden hade förut. Idag har dom faktiskt inget övertag överhuvudtaget.
Det som K5 och K6 sackade i var flyttals beräkningar (FPU), vilket AMD K7 springer om iNTEL, flera gånger om t.o.m. idag.
P4 är ingen särskilt bra processor förutom att den går att köra på väldigt hög frekvens.
P4'ans L1 cache är så liten så att istort sätt alla programvaror måste programeras om och optimiseras för att man skall vinna någon hastighet me en P4 mot en P3 överhuvudtaget!
K7'an däremot har en FPU som slår P4 mångfalt, enligt min mening så har iNTEL stått stilla sedan 1999 när de släppte i820&i840 chipseten som inkluderade Rambus !
inte mycket har hänt på iNTELs sida sedan dess, medan AMD har hunnit ikapp och sprungit om.
Ostabila ?!?!? Nej inte alls, AMD'ar dock ger ifrån sig mer värme, och behöver därför mer kylning! Detta är det största problemet med hembyggen, för lite/dålig kylning.
Varför spel inte funkade först med AMD var för att den var en ny processor med ny kärna. Inte alla spel funkar med en P4 idag heller! Dock mer för att P4 är mer lik P3'an i struktur än vad K7'an är.
iNTEL har dock bäst fabriker generellt sätt och var först med 0.13 micron tillverkning liksom 0.18micron samt 0.25 micron.
Såvida dom dock inte anpassar priserna efter efterfrågan så kommer nog iNTEL dö ut på samma sätt som 3DFX !!! Man får ju nästan 2 AMD system mot ett P4 system
/Mikael
1 Guest(s)