September 19, 2002
PaleRider wrote: Tja.
Undrar bara om det är nån som vet om Cambridge Audio gör bra hemmabiorecievers och dvd-spelare.
Jag tycker att deras grejer är jäkligt snygga, men vet ingenting om dem faktist. Är det bättre än Nad eller Denon?
En polare till mig äger en hifibutik här i stan och han gillar cambridgegrejerna sådär hyfsat när man har en snävare budget att tänka på, men han är mer för coplands grejer. Nu ligger väl copland i en något högre prisklass kanske, men de har förbaskat bra ljud i sina grejer. 😉
Personligen har jag ingen erfarenhet av cambridge, men nad gör ju bra grejer iaf. Har själv följande uppsättning(dock ej nad) som jag är förbaskat nöjd med:
Reciever: Marantz SR4200
Frontar: 2st Avance Dana 503
Center: 1st Avance Dana 504
Surround: 2st Avance Dana 501
Subba: Avance Omega Sub 500
Sen som DVDspelare kör jag just nu på en JVC XV-NA77. Den gör sitt jobb & har både hyfsat ljud & hyfsad bild. Den var inte så dyr, gick väl på ~2500:- nånstans & för dom pengarna så är jag nöjd.
Men om du vill veta mer om just cambridge vs andra märken borde du väl kanske höra efter på nåt hififorum istället? De bör väl kunna lite mer om sånt.
EDIT: Såg just efter lite googlande att det verkar som om Cambridge äger marantz... 😉 Vilket innebär att i alla fall jag rekommenderar dem då jag är väldigt nöjd med ljudet i min rigg. Det kanske inte är universums värsta popparrigg, men om det är vad man vill ha så köper man cerwingrejer. Körde på avance i kombination med marantzen för att jag ville ha rent & klart ljud för en överkomlig peng(i dessa sammanhang är ~15-20000 en rimlig peng). Men nog fasen kan jag poppa på så att det skakar i huset om jag väl vill, men oftast så skakar det mest bara när jag ser film. Lyssnar jag på musik så slår jag oftast av subban eller vrider ner den väldigt mycket då det blir för mycket bas annars. När man ser film så får det ju vara hur mycket bas det vill i princip. 😉
1 Guest(s)