June 16, 2004
Då är det dags att beställa alla delar snart vill bara höra ifall det är godkänt? Allting passar o så? Eller borde jag byta ut något? 🙂
[Image Can Not Be Found]
Sen nätaggregat blir det en av dom här 2 skräp aggen:
Q-TEC PSU ATX 650W TRIPLE FAN 24PIN
SweeX PSU ATX 650W Big Fan Gold
Har inte råd att köpa ett bra just nu, men dom måste väl duga? Kommer inte klocka datorn eller nånting sånt.
Sen kommer jag inte beställa från db, la bara upp ordern där för att visa 🙂
Tack på förhand!
June 16, 2004
Vad är 90nm? och 130nm? 🙂
Vill bara ha en liten hårddisk som jag kan ha OS på, sedan så gillar jag inte SATA 😛 eller det kanske e bättre men jag håller mig till IDE 🙂 Sen har jag ju även en Maxtor 160 Gb Sata och en Maxtor One Touch II 300Gb och en seg Samsung på 40 Gb så jag klarar mig hyffsat med det 🙂
March 11, 2003
Strangeworld wrote: Vad är 90nm? och 130nm? 🙂
Vill bara ha en liten hårddisk som jag kan ha OS på, sedan så gillar jag inte SATA 😛 eller det kanske e bättre men jag håller mig till IDE 🙂 Sen har jag ju även en Maxtor 160 Gb Sata och en Maxtor One Touch II 300Gb och en seg Samsung på 40 Gb så jag klarar mig hyffsat med det 🙂
SATA-diskarna är utan tvekan att föredra i en modern dator. Och det är inte jobbigt att få dem att fungera. På nyare moderkort hittas de i BIOS direkt, och det enda du behöver göra vid Windowsinstallationen är att trycka på F6 och stoppa i disketten.
Du kommer att behöva byta till SATA förr eller senare.
February 28, 2005
Fixa diskett (kostar bara 60kr) byt låda till en annan typ Thermaltake Lanmoto eller liknade (väger 4 kg mindre och har fler fläktar).. sedan skulle jag offra 40 gigaren för ett bättre nätagg då du har 160 gb sata som du kan partionera... det skulle utan tvekan vara det bästa alt....;)
March 11, 2003
Strangeworld wrote: Har inte köpt xp så jag har ingen diskett eller är det något man kan ladda ner gratis o lägga in på en diskett? Sen har jag ingen diskett station heller, kanske bra att fixa det eller? 🙂
Disketten följer med moderkortet, så det är alltså inget som följer med Windows. Dock så kan man ju fundera över varför du tycker det är OK att köra med en piratversion på XP? Det kan ju inte bero på kostnaden, då du inte verkar tveka över att köpa ett grafikkort för 5,5k......
March 11, 2003
Strangeworld wrote: okej tack. joo det beror på kostnaden. tänker inte lägga ut nästan 2000 spänn på det när jag kan få ett fullt fungerande gratis.
Gratis? Du menar att du stjäl det? Om det är det du menar, så behöver du inte prata om det här på forumet.
Allvarligt talat är det rätt patetiskt att höra hur folk kan snåla in på operativsystemet, som de använder hela tiden, dag ut och dag in, men samtidigt utan att blinka kan köpa hårdvara som sjunker med 50% på ett halvår.....
April 30, 2005
denstore wrote: [quote=Strangeworld]okej tack. joo det beror på kostnaden. tänker inte lägga ut nästan 2000 spänn på det när jag kan få ett fullt fungerande gratis.
Gratis? Du menar att du stjäl det? Om det är det du menar, så behöver du inte prata om det här på forumet.
Allvarligt talat är det rätt patetiskt att höra hur folk kan snåla in på operativsystemet, som de använder hela tiden, dag ut och dag in, men samtidigt utan att blinka kan köpa hårdvara som sjunker med 50% på ett halvår.....
Ja det är förmodligen det han menar, vi behöver inga Piratkopierare här inte 😀
1 Guest(s)