July 27, 2002
OK årets fråga :
Är Denna dator Värd pengarna? Vill ju inte lägga 10 000 på nåt skit. 8)
eftersom den e clockat så behöver den ju bra kylning, är det bra fläkt på den? bra uppgraderings möjligheter? och slutligen vad kostar frakten tror ni? 😀
January 24, 2003
June 19, 2002
Hmm, blir inte delarna ungefär lika billiga om man beställer ifrån komplett.se?
Jag ser ingen anledning att köpa en "färdigklockad" dator iaf, det är ju bara fåneri 🙂
Baketet är tevligt i sig, men jag personligen vill aldrig vara låst utan beställer alltid lösa delar. Dessutom har jag starkt hatiska känslor mot db som företag 🙂
July 27, 2002
[NH wrote: Noddan]Hmm, blir inte delarna ungefär lika billiga om man beställer ifrån komplett.se?
Jag ser ingen anledning att köpa en "färdigklockad" dator iaf, det är ju bara fåneri 🙂
Baketet är tevligt i sig, men jag personligen vill aldrig vara låst utan beställer alltid lösa delar. Dessutom har jag starkt hatiska känslor mot db som företag 🙂
heeh, jaså du?
Jag kan inte ens bygga ihop en dator och clocka e jag inge vidare på så varför inte köpa ett färdig? :blink:
Dock lite ledsen i ögat blir man över att det inte är ett 9700pro. 🙁
June 19, 2002
Callister wrote: [quote=[NH]Noddan]Hmm, blir inte delarna ungefär lika billiga om man beställer ifrån komplett.se?
heeh, jaså du?
Jag kan inte ens bygga ihop en dator och clocka e jag inge vidare på så varför inte köpa ett färdig? :blink:
Dock lite ledsen i ögat blir man över att det inte är ett 9700pro. 🙁
Well, att bygga ihop är inte så svårt som man kan tro. Det finns typ bara ett sätt som saker passar på 🙂
Och att klocka.. tja.. det är bara att höja lite i taget, visst om man vill extremklocka så ska man ha mer kunskap.
October 28, 2002
http://www.datorbutiken.com/se.....Id=G@H-001
tycker jag verkar vara ett mkt mkt bättre köp.
inte så mkt dyrare...
inget os dock, men det "löser sig alltid" :bgrin:
July 27, 2002
Hauk wrote: http://www.datorbutiken.com/se.....Id=G@H-001
tycker jag verkar vara ett mkt mkt bättre köp.
inte så mkt dyrare...
inget os dock, men det "löser sig alltid" :bgrin:
Jorå ett mkt bra system, dock var det andra MYCKET snyggare chassi på. 🙂
July 27, 2002
Har gjort en liten konfiguration.
Säg vad ni tycker
Antec PlusView1000AMG without PSU
Antec True Power 330W ATX (AMD&P4 OK)
EPoX EP-8RDA+ nForce2 6PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM UDMA133 USB2.0 LAN 6CH-Audio SocketA ATX
AMD Athlon XP2400+ Thoroughbred 2000MHz/2.0GHz 256Kb 266MHz 0.13 bulk SocketA
Spire FalconRock II 25dBA SocketA (max XP3000+)
2xTwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)
Maxtor DiamondMax Plus9 6Y120P0 120Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA133 Fluid IDE
Standard 1.44Mb 3.5" floppy black
LITE-ON LTR-52246S CD-RW 52x24x52x Burn Proof Retail intern IDE, Black
Sapphire ATI Radeon 9700Pro 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP
Montering/test av dator _utan_ installation av beställt OS
11782:-
Nå? :blink:
1 Guest(s)