March 19, 2003
Såsigt.
Sitter och funder lite allment.
Börjar se plasmor som rasar i priser och nu finns det för 9990:-.
Har idag en projektor för filmvisning som är kopplad till datorn "HTPC'n".
Har ingen direkt erfarenhet av plasma förutom när man går förbi siba eller någon butik som visar reklam på dem i princip.
Är det upp eller nerbyte att byta till 42" plasma?
Har denna projektorn idag:
http://www.smartson.se/Default.....X350%2Ehtm
Känns lite omständigt att ha projektor tycker jag.
Jag kan inte klaga på bilden då den kan bli enorm och fin men tankarna snurrar i huvudet runt plasma vilket som.
April 11, 2003
Alltså, om man har en projektor för över 50k som i ditt fall så är det väll dumt att byta ner sej. Men en LCD-teve för typ 25k är säkert bra. Gå till någon återförsäjare och kolla om du tycker om något i dom krokarna. Att köpa en plastma för 10k är ju rätt meningstlöst. Men det är bara för jag vill ha lite klass i mitt liv.
September 7, 2001
tjena haft den projektorn förr jag oxo och va väl riktigt nöjd tills jag bytte...
köpte en annan 1024x768 DLP med 2000:1 i kontrast oj vilken skillnad...
och skulle inte för allt i värden byta bort den mot en plasma...
kör 80" nu och OJOJ vilken bild...
så om du ska byta så gör det mot en nyare bättre projektor istället för en plasma...
kommer mycket skoj nu i höst på projefronten
toshibas nya mt-400 tex.. blir nog en ny budget referens
March 11, 2003
Jag funderar på att skaffa mig en plasma. Men oj, jag har visst redan en.;)
I vilket fall som helst, så anser jag inte att man skall jämföra de två sakerna. Projektorn är mer avsedd för begränsatt användande, medans plasman för dagligt bruk. Självklart är bilden större på projektorn, men samtidigt finns det ju nackdelar med att belysa tvärs över ett rum. Egentligen skulle jag velat ha en megafet LCD, men en stor plasma får duga så länge.
January 4, 2001
Om man ser till bildkvalite så kommer det bli en rejäl nedgradering.
Köp inte en 42" plasma för 10 000:- du får bara skräp.
Köp ist till en 32"-37" LCD och komplettera med din projektor.
Viewpia är nog bästa köpet när det gäller budget LCD:s idag, samma panel som LG har i deras LP skärmar.
March 11, 2003
squarepusher wrote: Billig plasma är bortkastade pengar eftersom den med största sannolikhet inte klarar av 720p (1280x720).
Det beror ju på vad man skall använda den till. Skall man ha den som TV, så tycker jag nog att projektorns begränsade brinntid är minst lika mycket ett problem.
March 19, 2003
Skummt detta, koppla in min nya laptop "HP NC4200" igår till projjen och då kunde jag köra 1024x768 utan några som heslta problem.
Men när jag kör via den stationära så måste jag köra i 800x600 för att inte bilden ska bli i konstig skala och komma utanför osv.
Men projjen är speccad till 1024x768 men har inte lykats köra det tidigare.
April 18, 2003
Hehe, killen har en projje för 60k men tycker en motorduk för 3k är dyr... har pengarna från det förra bankrånet tagit slut redan? 😉
För mej personligen hade det inte ens varit nått att fundera över, förmodligen är du rätt nöjd med att se film på den projjen, komplettera med en billig plasma och motorduk. Spelar ju inte så stor roll vad det är för plasma om du bara ska kolla på tv på den.
1 Guest(s)