October 17, 2003
Är den här datorn något att ha? jag ska bara ha den till att surfa, köra irc msn o lite sånt kommer kanske även att köra cs på den om de går.. =) hehe
Acer TM371TCi
- Intel Centrino Processor 1.4GHz
- 512MB DDR SDRAM
- 40GB HDD
- Kombinerad DVD-läsare och CDRW(Ext.USB)
- Grafik: Allokerar upp till 64MB
- 12,1" XGA TFT-skärm
- Integrerat trådlöst nätverk
- USB 2.0
- IR
- Inbyggd kortläsare
- Mycket lätt och smidig
ca pris 15 000:-
Jag vet inte men de är liten och bra, Den är prcis vad jag behöver men vill ha lite åsikter o tips på den eller på annat. tackar så mycket.
July 18, 2003
hm.. tror graffet e rätt kasst, annars finns ju alltid dell, men ett annat intressant tips om du vill kunna köra lite cs osv. men ändå ha en lätt och smidig dator med lång batteritid är ju HP NX7000/7010, finns lite överallt, bl.a på Dustin(.se), de är dock lite dyra på dustin.. Även där ere Centrilo, men med Mob. Radeon 9200 (visst, finns bättre, men då brukar batteritiden få lida), samt 15.4", wlan, dvd/cdrw osv.
January 2, 2003
En sån här att rekommendera:
http://www.datorbutiken.com/se.....=AC1501LMI
Prestandan är imponerande för en bärbar...
June 18, 2001
Såg att ett par butiker hivar iväg sådanna här för runt 17500:- inkl. moms!
http://www.hp.se/produkter/mod.....e=consumer
En riktig feting till ett jävligt bra pris!
March 25, 2002
Förstår inte varför alla ska fläska på med jättesaker. Som ni ser så skrev han i sitt senaste inlägg att han vill ha med 12" (samma som jag själv är ute efter), och då tipsar man inte om en med 17".
För övrigt så är jag själv mycket intresserad av just 371TCi och kommer antagligen köpa när jag har tittat över min ekonomi lite. Så det är nog ett bra val 🙂
October 7, 2002
Är ni ute efter små bärbara, med hyfsad prestanda, grym batteritid, och till vettiga priser, så kan denna vara intressant (om ni inte är jättenoggranna med att det ska vara en PC):
http://www.apple.com/se/ibook/
Priser från 11 500:-, eller 10 800:- om man studerar.
March 25, 2002
Kossan wrote: tripodz Tycker också att det låter som ett bra val. Jag har tittat på en ibook också men jag är inte så sugen på mac.. annars så är det bra.
Men vad tror du om graffe kortet som sitter i 371TCi? jag är lite orolig pga att jag hade tänkt köra lite cs på den iband?
Jag har hört att det ska motsvara ett GF2 GTS och då ska man klara av CS tycker jag. Processorn som sitter i burken kan ju jämföras med en P4 2.4GHz så det ska nog gå fint. Har försökt hitta lite bra reviews och tester just med grafikchippet men inte hittat något vidare. Dock så har jag fått intrycket att även Quake 3 ska gå att lira finfint.
October 7, 2002
Kossan: Jepp, såg inte ditt inlägg förrän jag skrivit mitt. iBooken verkar faktiskt riktigt sjysst med tanke på det relativt låga priset (jag prioriterar smidighet och batterilivslängd högt och kör ju Linux på alla utom en av mina datorer så är inte orolig över att det inte är Windows).
Ska du ha en PC som i smidighet och batterilivslängd är någorlunda likvärdig med en iBook, ska du nog titta på en Centrino-dator. Och då får du gå upp i pris till ca 15000:-. Fast då är nog prestandan bättre på köpet också.
1 Guest(s)