August 18, 2006
Är som dom flesta kanske sett på jakt efter en bärbar dator. Det går väl rent åt skogen mer eller mindre så blir nog att köpa en helt ny.
Datorn ska användas till Film/Surf och lättare spel om det är möjligt. Dock så prioriterar jag ju priset samt hur snabbt jag kan få den framför spelandet. Måste nämligen ha den innan klockan 14 imorgon 😛
har spanat in denne Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 - Celeron M530 / 1GB / 120GB / 15.4" TFT / DVD±RW / Vista HB för dess pris på runt 4000kr exakt 😀
Fördel:
Billig
Lätt
Snygg
Stor hårddisk
Bra minne
Nackdel:
Usel batteritid
Vista
January 21, 2008
Har en laptop jag inte direkt andvänder, köpte den på GGSDATA.se
1.86 GHz Celeron M, 2048MB, 120GB S-ATA HD, 15" TFT (1400x1050), DVD±RW, Gigabit LAN, WiFi 802.11a/b/g. Vikt; 2.4kg
Installerat Operativ System: Ubuntu Gutsy Gibbon
Upgraderade ram minnet till 2gig, istället för 1
January 21, 2008
Järfälla... jag köpte den för drygt 7000.. så runt 5000 kanske.. Välj ett pris du så..
Om du vill så kan jag ta bilder på den..
här är själva datorn
http://www.ggsdata.se/laptops/se2.html
GGS-Data Style-Note M550N, 440
August 18, 2006
Sådär är datorn köpt. Vista håller på och installeras. men som alltid så ta det ju viss tid med det där vista. Kommer förmodligen bli som så att jag slänger in Xp istället.
Vikten vet jag inte vad jag ska säga om men den verkar ju väga mer än 2.7kg dock.
Over and out
August 18, 2006
Polekatt wrote: varför lämnade du tillbax den ?
Bara problem för min del. Fick inte det trådbundna LAN:et att fungera. testa allt möjligt..utan någon större framgång. Testade även WLAN:et det gick lite bättre till den punkt att den hittade "trådlösa routern" sen var det stopp där också..Sen dvd:n i datorn vet inte vad för fel den bestod utav men den hittade inte dvd:n med drivrutinerna så jag fick kopiera över den på en dvd+r skiva istället.
Så imorgon går jag tillbaka med datorn och kräver pengarna tillbaka mer eller mindre..Har gett upp hoppet totalt om datorn..Blir det en laptop i framtiden så blir det nog en HP.
1 Guest(s)