January 30, 2002
Sitter och dreglar över bärbara datorer och har sett att Acer-datorer är i min prisklass! Prestandan är kanske inte på topp men för mina behov skulle det nog räcka.
Undrar om någon här har någon åsikt om detta märke?
http://www.acercomputer.se/vi/.....jsp-page79,,,15,,,31,,,,,,,,,1675,,,,,,,,,,,31,15,,15,15,,,,15,,,,15,,,,15,,,,,,,,,,,15,,,0,0,15,,2501237492.htm
Sedan funderar jag lite över driftstiden när det gäller batterier. Måste man köpa extra sådana eller hur lång tid kan man använda datorn utan att sitta med en sladd till väggen?
December 2, 2001
Hehe! Jag fick en Acer hemdator från farsans gamla jobb 97' me en P2 400Mhz i. Va jag vet så har av alla 30 anställada som hoppade på paketet så har 20 av dom fått probelm med den. I den jag fick har nätagg, diskettstation pajat. Som nu är utbytt och man väntar med spänning på vad som ska paja härnäst :blink: . De säger väll en hel del om märket. Föröverigt har jag oxå en bärbar 450 som håller i ca 5 timmar med vanligt kontorsarbete. ca 1½ timmes spelande.
January 2, 2002
Skywalker[TSG wrote: ]5 timmar ska du vara jävligt nöjd med
en compaq med 1ghz duron håller i 53minuter
... vilket är föbannat jäkla kasst. Det verkar som man ska hålla sig undan bärbara datorer med AMD-processorer om man vill ha någolunda bra batteritid. Vad jag har läst och hört är att Acer och övriga märken som använder AMD har ungefär en timmas batteritid... (iaf low end modellerna)
/Erik
2 Guest(s)