May 19, 2003
Hej!
Har nu på senaste tiden börjat fundera seriöst på att skaffa mig en bärbar dator, mest för bekvämlighetens skull (lätta att ta med/flytta på) och min gamla stationära är rätt så "outdated".
Och då är det så att jag skulle behöva lite hjälp med vad för någon som vore bäst, då jag hittad en hel del helt okej datorer i 6000-7000:- klassen men alla verkar vara rätt lika.
Jag kommer använda den främst till simpla grejer som att surfa, lite bildredigering och sen film/musik, men jag skulle även vilja ha möjlighet att spela en del spel på den (kommer inte kunna spela de nyaste spelen såklart!), men vill inte ha något helt sugit grafikkort i den. Helst stor hårddisk och mycket minne, så mycket som man kan få i den prisklassen.
Så är det någon här som har koll på bärbara datorer? Vad rekommenderar ni?
Tack på förhand!
May 19, 2003
Delph1 wrote: Jag har gjort en del research för en väninna och ska jag vara ärlig kan du lätt kapa ner budgeten till 5k och få en fullt lämplig dator med antingen C2D eller Turion under huven.
//Andreas
Det låter inte så tokigt, har du några rekommendationer ?
Det enda jag har fått lite koll på är att HP's Pavilion serie verkar vara mycket omtyckt.
November 27, 2003
Flickan ifråga överväger denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=335006
//Andreas
July 18, 2003
Delph1 wrote: Flickan ifråga överväger denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=335006//Andreas
bättre lägga till några kronor och få en med C2D då
July 18, 2003
Delph1 wrote: Enda skillnaden är bussen och lite mer cache...
//Andreas
Det är väldigt stor skillnad på Pentium Dual Core och C2D, p-dc är en vidareutveckling av p4, C2D är som en helt ny gereration, och nog är det gode nog prestandaskillnad för att vara värt ~500kr mer..
February 12, 2003
-d-himself- wrote: Det är väldigt stor skillnad på Pentium Dual Core och C2D, p-dc är en vidareutveckling av p4, C2D är som en helt ny gereration, och nog är det gode nog prestandaskillnad för att vara värt ~500kr mer..
De nyare Pentium Dual-Core är baserade på Core 2 men har bara fått lite L2-cache stulen. Netburst är stendött sedan evigheter.
2 Guest(s)