May 19, 2003
http://www.datorbutiken.com/se.....=AC1705SMI
funderar på den är den värd pengarna
March 24, 2003
nja jag tror att http://www.dell.se har merprisvärda bärbara
June 23, 2002
Om man läser vad det är för saker den har verkar den vara värd pengarna tycker jag men jag har inte den blekaste aning om hur Acer är eller vad det är för kvalite och så, antar att det är det du syftar på.
Men jag tror inte den är direkt dålig handlar väl mer om att man kanske har eller vill lägga mer pengar på nåt mer kvalite märke eller så.
November 22, 2001
Det är ingen bärbar dator, bättre att köpa nån smidig låda och en tft skärm, det är lika lätt att flytta men du får mycket mer för pengarna.
Och stirra dig inte så blind på processorn.
Om du har tittat på dells burkar och sett att de har 1.4-1.7 Ghz så beror det på att det är centrino, har för mig att man nästan kan räkna på 1ghz när man jämför dem med en vanlig p4.
I dell burken kan du få radeon 9600 pro turbo vilket är en bra bit bättre än fx5600.
Tar du en dell med det kortet och uxgaskärm och 512 i ram borde du ha minst 4000 att lägga på en extern hårddisk till den jämfört med att köpa den här klumpen.
Har du sett den i verkligheten? Det låter bra med 17" och 7kg är väl inte så mycket, men tro mig när man väl tittar på den o känner vikten så är den enorm.
Dessutom är 1200x1024 alldeles för låg upplösning för en 17" skärm.
July 18, 2003
Json_81 wrote: Och stirra dig inte så blind på processorn.
Om du har tittat på dells burkar och sett att de har 1.4-1.7 Ghz så beror det på att det är centrino, har för mig att man nästan kan räkna på 1ghz när man jämför dem med en vanlig p4.
precis, och sen har vi ju BATTERITIDEN, den enligt mig viktigaste saken med bärbara. Liksom, stor ide med bärbar om den har 1.2timmars batteritid (acern) I dagsläget hade jag inte tagit något annat än en centrilo till bärbar, så för 20.000 hade jag kört på:
(hos dell)
Centrilo 1.5Ghz
512MB DDR333(2x 256)
Mob. Radeon 9600Pro
60gb (annat tips, byt ut denna mot 30gb och ta en extern usb hdd)
4x dvd+rw
15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)
pris: 20.800 med 3 års hämtservice, du kan ju ta 1 år och tjäna mkt pengar...
November 22, 2001
Batteritiden behöver inte vara så viktig, min dator ligger på ungefär 1-1½ och det är visserligen lite, men hur ofta är man någonstans med datorn o det inte finns strömuttag?
Hade det funnits dell burkar med centrino och radeon kort när jag köpte min hade jag tagit det istälelt för den jag har.
1 Guest(s)