February 4, 2003
shlumpen wrote: Jag går i Modins klass och har likadan dator som han säljer. Kan säga att jag gillar den rätt mycket:)
Den funkar för Photoshop, Flash MX, allt sånt. Dessutom kör vi Battlefield Vietnam, Warcraft 3, Colin McRae på dem utan problem.
Den har ingen brännare, men det borde du kunna fixa separat.
Frågan är om den är värd så mycket som 12000kr begagnad. Själv tycker jag inte det.
February 4, 2003
TERdON wrote: Antingen den på Komplett, den hos Dell eller den på Dustin av de där fyra. Exakt vilken är jag inte riktigt säker på, måste reda ut hur vad man får för vilka pengar isåfall (speciellt den hos Dell går ju att få i flera olika varianter!).
Hursomhelst, den på DB.com skulle jag utesluta oavsett, den har VÄLDIGT simpelt grafikkort. Även om du inte spelar så mycket, så skulle du ju köra Solidworks, dessutom har jag kompisar med "integrerat"-lösningar som till och med haft problem att visa vissa filmer... (!). Glöm den alltså, dessutom verkar den dyr i förhållande till de andra tycker jag.
Ska titta noggrannare på de andra tre (göra en snygg tabell) och jämföra lite senare ikväll, så det blir mer överskådligt!
Dela gärna av dig av listan sen, om du nu orkar göra den 😛
Har uteslutit den på Datorbutiken nu.
De andra återstår 😛
Gjorde ett paket på Dell med detta (förutom standard konf. som du angav på din modell Terdon (Inspiron 8600C Basic (N0509)):
* Jag beställer nu och får 875:- i rabatt
* 1 års hämtservice. Standard för denna modell (- 3 781 kr)
* Specialerbjudande: Intel® Pentium® M processor - 1,5GHz
* 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) (+775 kr)
* Maj erbjudande: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)
* 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO - Rekommenderad av Dell (+1 125 kr)
* 40GB Ultra DMA/ATA 100 (+625 kr)
Är det bra för 15506?
Vilken av de tre hade du då tagit? Tycker faktiskt Dellen verkar bli ganska bra. Men hur är leveranstiden på en sådan? Och är 9600 PRO Turbo bra?
January 14, 2002
Vampis wrote: eeh... 128mb ram är väl långt ifrån 512 när jag räknade sist..
20gb hd.. han ville ha 30?
varken dvd lr cdrw brännare,, hms
Spara mig de onödiga inläggen då jag skrev "jag vet inte om det var detta du ville ha men" så jag vet mycket väl att det möjligen inte var det han var ute efter men man kan ju göra ett försök
November 6, 2001
smurfen87 wrote: [quote=shlumpen]Jag går i Modins klass och har likadan dator som han säljer. Kan säga att jag gillar den rätt mycket:)
Den funkar för Photoshop, Flash MX, allt sånt. Dessutom kör vi Battlefield Vietnam, Warcraft 3, Colin McRae på dem utan problem.
Den har ingen brännare, men det borde du kunna fixa separat.
Frågan är om den är värd så mycket som 12000kr begagnad. Själv tycker jag inte det.
Vänta, kom på att den inte alls var likadan. Vi har P4 2.0, 512 MB RAM, etc...
Skit i vad jag sa och köp en bättre.
October 7, 2002
Ledsen, men har inte f[tt ihop n[got snyggt kalkylblad. Har varit med om en diskkrasch idag, imorgon misst'nker jag att jag blir tvungen att g;ra om en inl'mningsuppgift som l[g p[ den d;da disken.
Hur som helst, prova att utrusta en Dell s[ att den motsvarar de b'gge andra / det borde ge en indikation p[ hur prisl'get 'r p[ de olika?
February 4, 2003
Förrästen.
Kom nu på i efterhand av min beställning på ett misstag (borde ha frågat er innan, men glömde i all iver)
Vilken borde jag tagit?
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g mini-PCI trådlöst LAN
eller
Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Trådlöst LAN (+126 kr)
Skillnad?
Tog den första (Intel)
Sista frågan. Någon som vet ungefärlig leveranstid på 8600C från Dell (den jag tog...) ? Tänkte betala med BANKGIRO (ingen brådska att få datorn). Hur lång tid tog det för er? Och fick ni bekräftelse email direkt, eller tog det ett tag?
February 4, 2003
Efter förfrågan skriver jag ner exakt vad jag beställde (men ber er ändå svara på ovanstående frågor... så man kan ringa om det skulle behövas...)
Intel® Centrino™ Mobile Technology
Innehåller Microsoft® Windows® XP Operativsystem
15.4" Widescreen LCD bildskärm med UltraSharp™ teknologi
Intel® 855PM Chipset
1MB on-die L2 cache
1 Type I eller Type II PC Card plats
Internt 56K V.92 modem
Integrerad 10/100 Ethernet LAN
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini-PCI trådlöst LAN
I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking
Högkvalitativt ljudsystem med inbyggda högtalare
Dell tangentbord med Touchpad
Lithium-jon 72Whr (9 cell) batteri
Norton Internet Security 2004 (AntiVirus, Firewall, Privacy) - 90-dagars testversionSen valde jag till följande, förutom standard konf.
* 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050)
* 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO - Rekommenderad av Dell
2 Guest(s)