September 27, 2005
Tjo!
Skall börja läsa på högskolan i höst och funderar på att köpa en bärbar.
Har titta på denna LG --->LÄNK
[Image Can Not Be Found]
Fråga 1, Några synpunkter på datorn?
Fråga 2, Är jag dum som köper i juni (när jag slutar skolan) och borde jag vänta till september då jag verkligen börjar? Det är ju också Rea på webhallen nu...
tacksam för svar!
//ojdå
December 24, 2002
Json_81 wrote: Jag håller med, även om LG'n var både snygg och såg prisvärd ut.
Vad jag har hört om MacBook, är tyvärr att det är dålig kvalitet och garantiservice. Vilket är synd.
När det gäller LG, vet jag inte. Däremot, är ASUS bra när det gäller garantier och service.. 2års hämtservice (World-Wide)
September 27, 2005
Ja jag blev jäkligt paff när jag hittade den. Trodde en så pass bra och liten dator inte fanns för under 10 000 kr. Sen är ju den yttre skärmen på 2,5" jäkligt smidig!
Twelve: Jo men studenter är sällan ekonomisk oberoende 😉
jonte_power: Jo jag har aldrig haft en LG-dator men deras skärmar brukar ju vara fina så jag får hoppas kvalité, garanti osv. är bra.
November 22, 2001
jonte_power wrote: Vad jag har hört om MacBook, är tyvärr att det är dålig kvalitet och garantiservice. Vilket är synd.
När det gäller LG, vet jag inte. Däremot, är ASUS bra när det gäller garantier och service.. 2års hämtservice (World-Wide)
Dålig kvalite är skitsnack och de få gångerna jag har varit i kontakt med apple har det aldrig varit några problem. Kan inte påstå att jag hört något om dem som skulle tyda på att de är sämre med garantier.
Death On Wings wrote: Dock är Mac dyrare och du får mindre minne,hdd dock lite snabbare cpu och pytte pytte lite större skärm.
Inte värt 3000kr i mina ögon i alla fall.Köp den från LG
Nej, men OS X är 🙂
September 27, 2005
Json_81 wrote: Nej, men OS X är 🙂
värt 3000 + mindre hårddisk, minne? Tycker inte jag är värt för ett operativsystem.
Sen måste jag erkänna att jag blir lite lockad av 2,5" skärmen på framsidan. Verkar jäkligt smidigt att kunna kolla tex sin mail lätt och smidigt där istället för att starta upp hela datorn! (finns det någon motsvarighet i OS X? ;))
July 18, 2003
jonte_power wrote: Vad jag har hört om MacBook, är tyvärr att det är dålig kvalitet och garantiservice. Vilket är synd.
LG kör också 2 års garanti, sålt en massa bärbara och lg verkar funka väldigt bra faktiskt
November 22, 2001
ojdå wrote: värt 3000 + mindre hårddisk, minne? Tycker inte jag är värt för ett operativsystem.
Sen måste jag erkänna att jag blir lite lockad av 2,5" skärmen på framsidan. Verkar jäkligt smidigt att kunna kolla tex sin mail lätt och smidigt där istället för att starta upp hela datorn! (finns det någon motsvarighet i OS X? ;))
Det är en smaksak. Behövs inget sådant i OS X, man kollar mailen i iphonen :p
1 Guest(s)