April 7, 2002
En stationär med en vettig skärm som går att ställa in så han sitter så bra som möjligt... mig veterligen så sitter man jävligt illa framför en laptop. Om han är på fältet ofta och behöver bära med sig sin dator så bör han nog tänka om det där med en 17" laptop de väger rätt mycket, närmre 4 kg... tro mig jag konka runt med en toshiba 15" som vägde 3.2 kg på ena axeln ett år... alltså det känns faktiskt efter några veckor hur snebelastad man blir.
Så en 14" ibm med extern skärm och tangentbord/mus (docka) på kontoret. och nöjja sig med en 14" när han behöver jobba på fältet... som du sa han jobbar mest i office. Inte direkt så att man måste ha en 17" till det.
Men om ni totalt skiter i vad jag tycker (vilket ni har all rätt att göra) så kolla dells sida... de brukar ha hyffsat prisvärda datorer och de har en del 17" monster. likaså HP har nårra men de är bjässar alltså! Sony har säkert... men då pröjsar man mer för märket.
vet jag har en sony... Men det fanns inga alternativ (sibaförsäkringen som tvinga mig).
September 27, 2002
ACER 3503WLMI finns på OnOff för 8 997:-
--
Intel Celeron M370, 1024 MB RAM, 80 GB hårddisk DVD+-RW, 15,4" WXGA, 64 MB delad grafik, Wlan
--
Ser ganska bra ut för att ha som kontors dator. En hel del minne så man kan ha igång många program samtidigt.
Vad tycker ni om datorn?
April 7, 2002
Tycker datorn verkar rätt ok för ändamålet...
Vill bara säga en sak om skärmen på den datorn...
Den är nämligen av samma modell som på min Sony.
Bilden är blank... bilderna och färgerna blir väldigt fina på de skärmarna men blänk i de skärmarna är något som man måste acceptera...
Ungefär som att kolla på tv när solen står på... man ser skit helt enkelt...
Sitter jag med min laptop så jag har en lampa strax bakom mig så syns lampan i skärmen... Men är det bara hyffsat homogen belysning så är skärmen skitfin.
September 27, 2002
ViU wrote: En PowerBook 17 tum är vad jag skulle köpa. Office finns till Mac och då slipper han oroa sig för virus och spyware. Kostar dock därefter. Dessa har ingen irriterande blänkande skärm som har blivit så hippa på senaste 🙂
Mac är utesultet totalt. Min pappa vet knapt vad ett usb minne är och ska han försöka få sinna arbetsprogram att funka till Mac. Flytta filer från sin stationära som är PC till mac mm kommer allt att bli KAOS...
Någon anna som har bra förslag tips och ider till en "arbets bärbardator"
1 Guest(s)