August 31, 2004
Ska köpa en ny dator och funderar på barebone. Vet inte riktigt om det blir AMD eller INTEL. Har tänkt mig en dator på 7000-7500 utan skärm,tangtb,mus.
Ska mest pyssla med photoshop, kolla filmer och tanka lite filer osv. Kanske ev. spela lite oxå men ej huvusysselsättningen. Vad tror ni om en ASUS EY65 barebone med P4 3.2Mhz?
Och för alla er som hela tiden säger "A64 ÄGER P4" osv... när det gäller allround-prestanda och synnerhet photoshop så är jag inte så säker på det... kolla denna test:
http://www.xbitlabs.com/articl.....tests.html
Vad säger ni, vad har ni att föreslå? 🙂
August 11, 2004
läs sammanfattningen på det där testet:
"AMD Athlon 64. The major solution AMD offers for the mainstream market today appears pretty attractive. Athlon 64 is very fast in many applications outperforming Pentium 4 and even Pentium 4 Extreme Edition in some of them. Moreover, these CPUs have a very strong hidden trump: they support 64bit mode, which might become very useful as soon as corresponding software comes out. However, there are two types of tasks where Athlon 64 is no rival to Intel’s solutions: audio/video encoding and Photoshop. If it were not for these tasks, we would have every right to call Athlon 64 the best CPU in the today’s market."
EDIT: iofs så var intel bäst på photoshop, som du ska hålla på med 🙂
August 31, 2004
Jo för photoshop är ju tydligen P4 3.2 bättre. Vad som är riktigt intressant är ju att P4 3.2 Northwood verkar vara bättre än prescott på många applikationer bl.a. photoshop.. hmm.
Testet visar ju att snacket om att A64 "ÄGER" P4 inte riktigt stämmer. Det bror ju helt å hållet på vad men sysslar med.. 🙂
Men vad säger ni om ett system för 7500kr? Nått att föreslå?
March 10, 2003
Nackdelen med Intel är väl att Northwood inte är lätt att hitta längre ?
De flesta som finns är varma Prescott CPU's. Sedan gällande Antec Aria.
Den lådan har ruskigt dålig ventilation och tilllåter inte
vilka flänsar som helst då
CPU flänsen monteras en bit in under nätagget.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 31, 2004
Dessutom är väl Antec Aria inte riktigt så liten som Aopen, Shuttles mfl barebone?
Jag är mer inne på Aopen EY65 eller EZ65. Har någon testad dessa. Jag har kollat lite på nätet och det verkar som EY65 är ganska högljudd. Vad är den stora skillnaden på dessa system?
Man får ganska mycket för pengarna med EY65. ca 2197kr på DB. 2495 för EZ65.
1 Guest(s)